This HTML5 document contains 46 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/zivotniCyklusProjektu/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/typPojektu/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/druhSouteze/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/hodnoceniProjektu/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n22http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/prideleniPodpory/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/kategorie/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/duvernostUdaju/
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/obor/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/fazeProjektu/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/soutez/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/statusZobrazovaneFaze/
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/GAP407%2F11%2F1306/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/aktivita/
n9http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:GAP407%2F11%2F1306
rdf:type
n21:Projekt
rdfs:seeAlso
http://www.isvav.cz/projectDetail.do?rowId=GAP407/11/1306
dcterms:description
The currently proposed project deals with the problem of the evaluation  of educational materials used within the frame of various forms of distance education, the classical ones which value text as the main content holder, as well as the modern ones, where not only the text, but also the multimedia element, simulation or virtual reality are regarded as content holders. The main aim of the project is to create and to verify the system of the evaluation criteria, which shall enable us to evaluate classical instructional texts for distance learning, electronic instructional texts for distance learning, multimedia instructional texts for distance learning and virtual simulation in six basic areas of interest.For the purposes of data gathering, a completely new and innovative electronic database questionnaire will be drawn up. It shall enable us to gather relevant data from various types of school information systems (the research shall be carried out at several univerities – colleges) and to carry out the final statistical evaluation of the data obtained.  Methods of factor and cluster analyses will be applied during the evaluation, as well as the up-to-date, quite uncommon so far, results evaluation methods based on fuzzy logic operations.  Předložený projekt se zabývá problematikou evaluace vzdělávacích materiálů, využívaných při realizaci distančních forem výuky, a to jak klasických materiálů, kdy nositelem vzdělávacího obsahu je text, tak moderních elektronických materiálů, kdy nositelem vzdělávacího obsahu je nejen text, ale i multimediální prvek, simulace či virtuální realita.Hlavním cílem projektu je vytvoření a ověření systému hodnotících kritérií, pomocí kterých bude možné evaluovat klasické studijní distanční texty, elektronické distanční studijní texty, multimediální distanční studijní texty a virtuální simulace v šesti základních oblastech. Pro sběr dat bude vytvořen vlastní elektronický databázový dotazníkový systém, který umožní inovativním způsobem získávat data v různých typech informačních systémů škol (výzkum je plánován na více vysokých školách) a jejich následné statistické vyhodnocení.  Vyhodnocení výsledků bude provedeno na základě použití shlukové a faktorové analýzy, ale budou také aplikovány zatím nerozšířené formy vyhodnocování výsledků postavených na fuzzy logic operacích.
dcterms:title
Evaluace vzdělávacích materiálů určených pro distanční vzdělávání a e-learning Evaluation of educational materials designed for distance education and e-learning purposes
skos:notation
GAP407/11/1306
n3:aktivita
n12:GA
n3:celkovaStatniPodpora
n5:celkovaStatniPodpora
n3:celkoveNaklady
n5:celkoveNaklady
n3:datumDodatniDoRIV
2014-01-30+01:00
n3:druhSouteze
n10:VS
n3:duvernostUdaju
n8:S
n3:fazeProjektu
n14:92535501
n3:hlavniObor
n19:AM
n3:hodnoceniProjektu
n6:U
n3:kategorie
n4:ZV
n3:klicovaSlova
evaluation; educational; materials; distance; education; e-learning; study; supports; supports; for; distance; education; multimedia; simulation
n3:partnetrHlavni
n7:orjk%3A15410
n3:pocetKoordinujicichPrijemcu
0
n3:pocetPrijemcu
1
n3:pocetSpoluPrijemcu
0
n3:pocetVysledkuRIV
42
n3:pocetZverejnenychVysledkuVRIV
42
n3:posledniUvolneniVMinulemRoce
2012-03-30+02:00
n3:prideleniPodpory
n22:P407%2F11%2F1306
n3:sberDatUcastniciPoslednihoRoku
n9:2012
n3:sberDatUdajeProjZameru
n9:2013
n3:soutez
n17:SGA02011GA-ST
n3:statusZobrazovaneFaze
n15:DUU
n3:typPojektu
n18:P
n3:ukonceniReseni
2012-12-31+01:00
n3:zahajeniReseni
2011-01-01+01:00
n3:zhodnoceni+vysledku+projektu+dodavatelem
The research project results can enrich learning theory and correct the multimedia principle as enhancing the learning outcomes. Research outputs correspond to research project plan. The monographs published in regional impact publishing houses and Jrev journals. The frequency of conference attendances (abroad) seems to be too high relative to the nature and dimension of research conducted. Projekt a jeho výsledky jsou přínosem (teorii učení, korekce prinicipu multimediality). Výsledky jsou počtem i kvalitou v souladu s plánem. Význam pro jiné obory dílčí, ale nesporný. Ve výstupech převažují monografie ve vydavatelstvích regionálního charakteru a články v časopisech Jrec. Až příliš vysoká frekvence konferenčních prezentací vzhledem k rozsahu výzkumu. Dodržena grantová pravidla.
n3:zivotniCyklusProjektu
n13:ZKU
n3:klicoveSlovo
study multimedia distance evaluation supports educational e-learning education materials for