This HTML5 document contains 45 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/druhSouteze/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/zivotniCyklusProjektu/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/typPojektu/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/hodnoceniProjektu/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/prideleniPodpory/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/kategorie/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/duvernostUdaju/
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/fazeProjektu/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/obor/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/GAP407%2F10%2F2047/
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/soutez/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/statusZobrazovaneFaze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/
n22http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/aktivita/
n19http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:GAP407%2F10%2F2047
rdf:type
n6:Projekt
rdfs:seeAlso
http://www.isvav.cz/projectDetail.do?rowId=GAP407/10/2047
dcterms:description
An important component of language development is the development of the grammatical knowledge. Research in this area is important to understand the psychological mechanisms of language acquisition. The present project will examine several aspects of language development in Czech, focusing on the interaction between agreement, word order and information structure. The project includes three studies, one of them longitudinal. All studies use the on-line intermodal preferential looking paradigm as well as methods for assessing children's vocabulary. In the first study, the comprehension of sentential agreement will be studied in 3- and 5-year-olds. The second study will examine the sensitivity of 3- and 5-year-old children to the distribution of new and old information, i.,e. the information structure. The experiments in the study will test the comprehension of sentences in which the word order will or will not fit the context introducing one argument as given. In the third study, the longitudinal relationships between the comprehension of grammar and vocabulary in 20 and 36 months of age. Overall, the project will map the important steps in developing the native language competence in Czech and improve our understanding of the mechanisms responsible for grammatical development. Z hlediska teorie i aplikací je důležité pochopit, jak se tvoří implicitní znalost gramatických pravidel mateřského jazyka u dětí a jak je reprezentována v jejich mysli. Výzkum v této oblasti přispívá k pochopení psychických mechanismů, které se podílejí na osvojování znalosti jazyka. Navrhovaný projekt prozkoumá několik oblastí jazykového vývoje v češtině, přičemž se bude soustředit na interakci mezi větnou shodou, slovosledem a aktuálním členěním. Projekt zahrnuje tři studie, včetně jedné dlouhodobé. Všechny studie využijí intermodální metodu sledování pohledové preference a další metody diagnostiky porozumění slovníku a gramatice. První studie se soustředí na porozumění shodě podmětu s přísudkem u tří- a pětiletých dětí.  Ve druhé studii bude sledována citlivost tří- a pětiletých dětí k distribuci staré a nové informace ve větách, tj. vůči aktuálnímu členění. Experimenty v této studii budou sledovat porozumění větám, přičemž věty budou prezentovány tak, aby jejich slovosled odpovídal kontextu či nikoli. Ve třetí studii budou sledovány dlouhodobé vztahy mezi porozuměním slovníku a gramatice ve věku 20 a 36 měsíců. Celkově projekt zmapuje důležité kroky ve vývoji kompetence rodilých mluvčích v češtině a přispěje k porozumění mechanismům, které se podílejí na vývoji gramatických znalostí. 
dcterms:title
Porozumění gramatice a lexikonu u batolat: větná shoda, slovosled, aktuální členění a jejich vývojové souvislosti s lexikem Comprehension of grammar and lexicon in toddlers: agreement, word order, information structure and their relationships with lexicon
skos:notation
GAP407/10/2047
n4:aktivita
n22:GA
n4:celkovaStatniPodpora
n8:celkovaStatniPodpora
n4:celkoveNaklady
n8:celkoveNaklady
n4:datumDodatniDoRIV
2014-01-30+01:00
n4:druhSouteze
n12:VS
n4:duvernostUdaju
n17:S
n4:fazeProjektu
n15:92542674
n4:hlavniObor
n13:AN
n4:hodnoceniProjektu
n21:U
n4:kategorie
n20:ZV
n4:klicovaSlova
language; acuisition; preferential; looking; grammar; comprehension; information; structure; grammar; development
n4:partnetrHlavni
n9:ico%3A68081740
n4:pocetKoordinujicichPrijemcu
0
n4:pocetPrijemcu
1
n4:pocetSpoluPrijemcu
0
n4:pocetVysledkuRIV
8
n4:pocetZverejnenychVysledkuVRIV
8
n4:posledniUvolneniVMinulemRoce
2012-03-30+02:00
n4:prideleniPodpory
n18:P407%2F10%2F2047
n4:sberDatUcastniciPoslednihoRoku
n19:2012
n4:sberDatUdajeProjZameru
n19:2013
n4:soutez
n5:SGA02010GA-ST
n4:statusZobrazovaneFaze
n14:DUU
n4:typPojektu
n10:P
n4:ukonceniReseni
2012-12-31+01:00
n4:vedlejsiObor
n13:AI
n4:zahajeniReseni
2010-01-01+01:00
n4:zhodnoceni+vysledku+projektu+dodavatelem
Tři experimentální studie, jak batolata rozumějí gramatice. Výzkum má vysokou úroveň. Výsledky jsou platné pro vývojovou psychologii, psycholingvistiku a lingvistiku, zejména slovanských jazyků, a nabízejí možnosti komparace. Výstupy jsou vystoupení na mezinárodních konferencích a zejména 4 články, zaslané do prestižních mezinárodních časopisů. Three studies in toddler´s comprehension of grammar. Very high level in experimental psycholinguistics. Results are very interesting for developmental psychology, psycholinguistics and linguistics, especially in Slavonic languages. Possibilities for comparisons with other languages. Outputs: presentations on international conferences and 4 papers sent in prestigious international journals.
n4:zivotniCyklusProjektu
n16:ZBKU
n4:klicoveSlovo
language information acuisition comprehension structure looking preferential grammar