This HTML5 document contains 44 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/druhSouteze/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/typPojektu/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/zivotniCyklusProjektu/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/hodnoceniProjektu/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/GAP407%2F10%2F0807/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/prideleniPodpory/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/kategorie/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/duvernostUdaju/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/fazeProjektu/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/obor/
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/soutez/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/statusZobrazovaneFaze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/
n22http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/aktivita/
n17http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:GAP407%2F10%2F0807
rdf:type
n7:Projekt
rdfs:seeAlso
http://www.isvav.cz/projectDetail.do?rowId=GAP407/10/0807
dcterms:description
The primary goal and output of the project is a book “Children’s moral development in preschool- and school-age – paradigmatic challenges according to J. Piaget, his followers, and emendators“ – presenting paradigmatic experiments and their variations.It shall serve as an aid to the interested in Piagetian theory in Czech Republic – i.e. educational psychologists, educationalists, teachers.The theoretical work in classifying and organizing paradigmatic experimental tasks and their variations accumulated in the research of children’s development in or on Piagetian tradition addresses the problem of equilibrium among the concepts of all-inclusive stages – operations – horizontal decalage.The knowledge is to be a crucial resource of theoretical sensitivity for our future empirical research in children’s morals in games of skill played with other types of configurations of social relations and in other types of games (chance, pretending) – i.e. other than the Piagetian paradigmatic marbles. The topic being called for by the conclusions of our previous research on children’s games. Hlavním cílem a výstupem projektu je kniha “Morální vývoj předškoláků a školáků – paradigmatické výzvy dle J. Piageta a jeho pokračovatelů” – prezentující paradigmatické experimenty a jejich variace.Sloužit bude zájemcům o piagetovskou teorii v ČR – psychologům, pedagogům, učitelům.Teoretická práce na klasifikaci a organizaci sbírky paradigmatických experimentálních úkolů a jejich variací, nashromážděných ve výzkumu dle Piagetova pojetí či vůči němu, bude sama o sobě příspěvkem k práci na ekvilibriu v provázanosti mezi pojmy „univerzální stádia – operace – horizontální skluz (decalage)“; potažmo k piagetovské teorii.Zároveň budou získané poznatky připraveny pro budoucí terénní výzkum dětské morálky v jejich hrách – jiných kategorií než Piagetovy paradigmatické Kuličky. Po tomto výzkumu volají závěry z našeho předchozího výzkumu her dětí školního věku.
dcterms:title
Morální vývoj předškoláků a školáků - jeho paradigmatické výzvy dle J. Piageta a jeho pokračovatelů Children’s moral development in preschool- and school-age – paradigmatic challenges according to J. Piaget, his followers, and emendators
skos:notation
GAP407/10/0807
n3:aktivita
n22:GA
n3:celkovaStatniPodpora
n10:celkovaStatniPodpora
n3:celkoveNaklady
n10:celkoveNaklady
n3:datumDodatniDoRIV
2014-01-30+01:00
n3:druhSouteze
n11:VS
n3:duvernostUdaju
n18:S
n3:fazeProjektu
n21:92536466
n3:hlavniObor
n14:AN
n3:hodnoceniProjektu
n8:U
n3:kategorie
n6:ZV
n3:klicovaSlova
developmental; psychology; Jean; Piaget; moral; judgment; children's; games
n3:partnetrHlavni
n15:orjk%3A11410
n3:pocetKoordinujicichPrijemcu
0
n3:pocetPrijemcu
1
n3:pocetSpoluPrijemcu
0
n3:pocetVysledkuRIV
3
n3:pocetZverejnenychVysledkuVRIV
3
n3:posledniUvolneniVMinulemRoce
2012-03-30+02:00
n3:prideleniPodpory
n16:P407%2F10%2F0807
n3:sberDatUcastniciPoslednihoRoku
n17:2012
n3:sberDatUdajeProjZameru
n17:2013
n3:soutez
n19:SGA02010GA-ST
n3:statusZobrazovaneFaze
n4:DUU
n3:typPojektu
n20:P
n3:ukonceniReseni
2012-12-31+01:00
n3:vedlejsiObor
n14:AM
n3:zahajeniReseni
2010-01-01+01:00
n3:zhodnoceni+vysledku+projektu+dodavatelem
The research project was conducted in accordance witht originally approved plan. This applies both to the very research works, and to the use of finances. The main output shall be a monograph Morální vývoj školáků a předškoláků - jeho paradigmatické výzvy dle Jeana Piageta. This publication was accepted by the Karolinum publishing house and shall be issued soon. Je zřejmé, že postup prací na projektu se odvíjel podle plánu, stejně tak tomu bylo i s využíváním rozpočtu. Hlavním výstupem projektu je monografie Morální vývoj školáků a předškoláků - jeho paradigmatické výzvy dle Jeana Piageta. Ta byla vytvořena (rukopis je přiložen) a dodána do nakladatelství Karolinum, má vyjít v nejbližší době.
n3:zivotniCyklusProjektu
n9:ZBKU
n3:klicoveSlovo
Piaget judgment developmental psychology children's moral Jean