This HTML5 document contains 36 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/zivotniCyklusProjektu/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/druhSouteze/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/typPojektu/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/hodnoceniProjektu/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/prideleniPodpory/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/kategorie/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/duvernostUdaju/
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n22http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/obor/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/fazeProjektu/
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/soutez/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/GAP202%2F12%2F2054/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/statusZobrazovaneFaze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/
n12http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/aktivita/

Statements

Subject Item
n2:GAP202%2F12%2F2054
rdf:type
n11:Projekt
rdfs:seeAlso
http://www.isvav.cz/projectDetail.do?rowId=GAP202/12/2054
dcterms:description
Game theory provides theoretical and algorithmic foundations for the field of multi-agent systems. One class of problems where it proved to be very useful, are the security games. These games model interactions between a defender, which allocates limited resources to protect a set of targets and an attacker who tries to attack an unprotected target. Security games and their solution concepts have been recently widely analyzed theoretically and constitute the core of several successfully deployed systems. While successful in some domains, it is a quite restricted model inapplicable elsewhere. It does not allow modeling attacks with multiple actions succeeding in time or defender adapting its strategy based on observations. In order to remove these limitations, we propose to extend the model and define the extensive form security games (EFSG). We will establish computational complexity bounds of finding the optimal strategies for the defender in variants of the game. Based on the analysis, we will design exact and approximative algorithms for computing these strategies. Teorie her poskytuje teoretické a algoritmické základy oboru multiagentních systémů. Jedna z tříd problémů, kde byla obzvlášť úspěšná, jsou bezpečnostní hry. Tyto hry modelují interakce mezi obráncem, který alokuje omezené zdroje na ochranu několika cílů, a útočníkem, který se pokouší zaútočit na nechráněný cíl. Bezpečnostní hry a jejich řešení byly v poslední době důsledně teoreticky analyzovány a staly se základem několika úspěšných aplikací. I když byly bezpečnostní hry úspěšné v některých doménách, mnohá omezení znemožňují jejich aplikaci v jiných. Neumožnují modelovat útoky složené s vícero v čase navazujících akcí nebo přizpůsobení strategie obránce na základě pozorování. Pro překonání těchto omezení navrhujeme rozšířit tento model a definovat bezpečnostní hry v extenzivní formě (EFSG). Pro různé varianty těchto her určíme výpočetní složitost hledání jejich řešení. Na základě této analýzy navrhneme přesné a aproximační metody jejich řešení.
dcterms:title
Bezpečnostní hry v extenzivní formě Security Games in Extensive Form
skos:notation
GAP202/12/2054
n3:aktivita
n7:GA
n3:celkovaStatniPodpora
n10:celkovaStatniPodpora
n3:celkoveNaklady
n10:celkoveNaklady
n3:datumDodatniDoRIV
2015-05-22+02:00
n3:druhSouteze
n21:VS
n3:duvernostUdaju
n16:S
n3:fazeProjektu
n14:100899437
n3:hlavniObor
n22:IN
n3:hodnoceniProjektu
n20:V
n3:kategorie
n17:ZV
n3:klicovaSlova
algorithmic game theory security games Stackelberg equilibrium computational complexity
n3:partnetrHlavni
n13:orjk%3A21230
n3:pocetKoordinujicichPrijemcu
0
n3:pocetPrijemcu
1
n3:pocetSpoluPrijemcu
0
n3:pocetVysledkuRIV
15
n3:pocetZverejnenychVysledkuVRIV
15
n3:posledniUvolneniVMinulemRoce
2014-04-18+02:00
n3:prideleniPodpory
n15:P202-12-2054
n3:sberDatUcastniciPoslednihoRoku
n12:2014
n3:sberDatUdajeProjZameru
n12:2015
n3:soutez
n4:SGA02012GA-ST
n3:statusZobrazovaneFaze
n8:DUU
n3:typPojektu
n18:P
n3:ukonceniReseni
2014-12-31+01:00
n3:zahajeniReseni
2012-01-01+01:00
n3:zhodnoceni+vysledku+projektu+dodavatelem
The project has developed new algorithms for solving finite sequential zero-sum games (both exact and approximation), the new algorithms improve speed and scalability in practical applications. Overall, the project delivered very good results in most of the proposed research domains, the results were published at top tier conferences. Projekt vyvinul nové algoritmy pro řešení konečných sekvenčních her s nulovým součtem (jak exaktní, tak aproximativní), nové algoritmy zlepšují rychlost a škálovatelnost řešení v praktických aplikacích. Projekt celkově podal velmi dobré výsledky, ve většině navržených oblastech výzkumu, které jsou publikovány na předních konferencích.
n3:zivotniCyklusProjektu
n19:ZBKU