This HTML5 document contains 44 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/zivotniCyklusProjektu/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/druhSouteze/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/typPojektu/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/hodnoceniProjektu/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n21http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/prideleniPodpory/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/kategorie/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/duvernostUdaju/
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/GAP104%2F10%2F2023/
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/fazeProjektu/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/obor/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/soutez/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/statusZobrazovaneFaze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/
n22http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/aktivita/

Statements

Subject Item
n2:GAP104%2F10%2F2023
rdf:type
n10:Projekt
rdfs:seeAlso
http://www.isvav.cz/projectDetail.do?rowId=GAP104/10/2023
dcterms:description
Podzemní stavitelství je dynamicky se rozvíjející obor v České republice. Dosud prakticky všechny moderní dopravní tunely byly stavěny konvenčně s využitím stříkaného betonu, nicméně mechanizovaná ražba začíná být také využívána v České republice. Tunely ražené plnoprofilovými tunelovacími stroji mají kruhový tvar a jsou většinou vystrojeny segmentovým ostěním z prefabrikovaného betonu. Využití vláknobetonu pro segmentová ostění tunelů je rostoucí trend vzhledem k výhodám oproti běžným železobetonovým segmentům (chování, trvanlivost, požární odolnost, jednoduchá výroba, nižší spotřeba oceli, atd.).  Cílem projektu je vývoj vláknobetonu, který by splňoval veškeré české a evropské požadavky kladené na segmentová ostění dopravních tunelů. Testování segmentů z vláknobetonu by mělo být porovnáno s testováním klasicky vyztužených segmentů. Výsledky projektu by měly zřetelně ukázat výhody a nevýhody nového materiálu. Tunnelling is a rapidly growing industry in the Czech Republic. So far almost all recent transport tunnels in the Czech Republic were constructed conventionally with sprayed concrete, but mechanized tunnelling starts to be involved also on the Czech market. Tunnels driven by tunnel boring machines have a circular cross section and are mostly lined with a single shell of precast concrete segments. Application and use of fibre reinforced concrete for segmental tunnel lining is a growing trend due to its advantages in comparison to traditionally reinforced precast concrete (performance, durability, fire resistance, ease of manufacture, reduction of steel consumption, etc.).The aim of this project is to develop fibre reinforced concrete which will satisfy Czech and European requirements for segmental lining of transport tunnels. Testing of segments generated from fibre reinforced concrete should be compared to testing of classic steel bar reinforced segments testing. Results of project should clearly show benefits and demerits of new material.  
dcterms:title
The development and evaluation of fibre reinforced concrete to fulfil actual requirements on precast lining of transport tunnels Vývoj a ověření vlastností vláknobetonu splňujícího současné požadavky pro prefabrikovaná ostění dopravních tunelů
skos:notation
GAP104/10/2023
n3:aktivita
n9:GA
n3:celkovaStatniPodpora
n4:celkovaStatniPodpora
n3:celkoveNaklady
n4:celkoveNaklady
n3:datumDodatniDoRIV
2014-01-30+01:00
n3:druhSouteze
n20:VS
n3:duvernostUdaju
n7:S
n3:fazeProjektu
n19:92535915
n3:hlavniObor
n17:JN
n3:hodnoceniProjektu
n16:U
n3:kategorie
n15:ZV
n3:klicovaSlova
fibre; reinforced; concrete; tunnel; precast; lining; safety; fire; resistance
n3:partnetrHlavni
n21:orjk%3A21110
n3:pocetKoordinujicichPrijemcu
0
n3:pocetPrijemcu
1
n3:pocetSpoluPrijemcu
0
n3:pocetVysledkuRIV
38
n3:pocetZverejnenychVysledkuVRIV
38
n3:posledniUvolneniVMinulemRoce
2012-03-30+02:00
n3:prideleniPodpory
n13:P104%2F10%2F2023
n3:sberDatUcastniciPoslednihoRoku
n22:2012
n3:sberDatUdajeProjZameru
n22:2013
n3:soutez
n12:SGA02010GA-ST
n3:statusZobrazovaneFaze
n11:DUU
n3:typPojektu
n6:P
n3:ukonceniReseni
2012-12-31+01:00
n3:zahajeniReseni
2010-01-01+01:00
n3:zhodnoceni+vysledku+projektu+dodavatelem
Hlavním přínosem řešení projektu spočívá v odzkoušení tunelových segmentů vyrobených z drátkobetonu.Výsledky byly uplatněny v praxi. .Výstupy z řešení projektu byly publikovány v celé řadě periodik a ve sbornících z vědeckých konferencí. The main benefit of the project is to test the tunnel segments made from fibra concrtes with steel fibres.Results were applied in practice. . Outcomes of the project have been published in many journals and in proceedings of scientific conferences.
n3:zivotniCyklusProjektu
n18:ZBKU
n3:klicoveSlovo
fibre reinforced safety concrete precast lining tunnel fire