This HTML5 document contains 37 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/zivotniCyklusProjektu/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/typPojektu/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/druhSouteze/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/hodnoceniProjektu/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/prideleniPodpory/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/GAP103%2F10%2F0647/
n22http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/kategorie/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/duvernostUdaju/
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/fazeProjektu/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/obor/
n20http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/soutez/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/statusZobrazovaneFaze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/
n14http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/aktivita/

Statements

Subject Item
n2:GAP103%2F10%2F0647
rdf:type
n16:Projekt
rdfs:seeAlso
http://www.isvav.cz/projectDetail.do?rowId=GAP103/10/0647
dcterms:description
Pohony se střídavými třífázovými motory nacházejí stále větší uplatnění jak v průmyslu, tak i malých domácích spotřebičích. V řadě případů jsou kladeny vysoké požadavky na přesnost a kvalitu regulace pohonu. Tyto případy jsou pak tradičně založeny na variantách vektorového řízení případně přímého řízení momentu. I když tyto algoritmy dosahují dobrých výsledků, jejich nevýhodou je značná citlivost na změny parametrů pohonu a jejich negativní dopad na kvalitu regulačního děje. Možným řešením je návrh řídicích algoritmů robustních vzhledem k očekávaným změnám parametrů pohonu, jejichž nalezení je prvním cílem projektu. Zatímco teorie robustního řízení lineárních dynamických systémů je dobře známa, bude nutné v případě elektrických pohonů řešit mnohem obtížnější problematiku robustního řízení nelineárních systémů. Druhým cílem projektu je nalezení alternativy k používaným algoritmům vektorového řízení, které jsou ve své podstatě jen snahou o využití lineární teorie na nelineární řízené systémy. V této oblasti budou studovány algoritmy prediktivního řízení pohonu jako nelineárního systému. AC 3-phase drives become more and more popular both in industry and home appliances. High requirements on the drive control performance can be encountered on many places. Algorithms from family of the vector control and direct torque control are usually used in such case. These algorithms can provide good performance of the controlled drives but the common problem is their sensitivity to the machine parameters changes. Inaccuracy in the machine parameters knowledge has significant impact on the drive performance. This problem can be solved by implementation of the robust control algorithms. The theory of linear systems robust control is well known. Robust control of electrical drives, which will be studied in the proposed project, will be much more difficult as it will deal with non-linear dynamical systems. The second topic of the proposed project is the research of the electrical drives predictive control algorithms. These algorithms will be developed as an alternative to vector control algorithms which can be considered to be approach of linear theory application to non-linear drives. Predictive control algorithms are expected to provide better dynamical properties as they will take the drive non-linear behavior into account.
dcterms:title
Inteligentní algoritmy prediktivního a robustního řízení elektrických pohonů Intelligent Electrical Drives Predictive and Robust Control Algorithms
skos:notation
GAP103/10/0647
n3:aktivita
n9:GA
n3:celkovaStatniPodpora
n18:celkovaStatniPodpora
n3:celkoveNaklady
n18:celkoveNaklady
n3:datumDodatniDoRIV
2014-07-01+02:00
n3:druhSouteze
n10:VS
n3:duvernostUdaju
n8:S
n3:fazeProjektu
n13:100267672
n3:hlavniObor
n7:BC
n3:hodnoceniProjektu
n4:U
n3:kategorie
n22:ZV
n3:klicovaSlova
predictive control robust control electrical drives
n3:partnetrHlavni
n15:orjk%3A26220
n3:pocetKoordinujicichPrijemcu
0
n3:pocetPrijemcu
1
n3:pocetSpoluPrijemcu
0
n3:pocetVysledkuRIV
26
n3:pocetZverejnenychVysledkuVRIV
26
n3:posledniUvolneniVMinulemRoce
2013-06-12+02:00
n3:prideleniPodpory
n12:P103-10-0647
n3:sberDatUcastniciPoslednihoRoku
n14:2013
n3:sberDatUdajeProjZameru
n14:2014
n3:soutez
n20:SGA02010GA-ST
n3:statusZobrazovaneFaze
n6:DUU
n3:typPojektu
n17:P
n3:ukonceniReseni
2013-12-31+01:00
n3:vedlejsiObor
n7:JB
n3:zahajeniReseni
2010-01-01+01:00
n3:zhodnoceni+vysledku+projektu+dodavatelem
Results of the project are valuable and corresponds to project proposal. The most interesting are those regarding use of model predictive control to fast dynamics of drives. Publication outputs are slightly substandard, though numerous. Namely, there is just a single paper in impacted journal. Výsledky projektu jsou hodnotné a odpovídají jeho záměru. Mezi nejzajímavější patří metody prediktivního řízení pohonů, neboť prediktivní algoritmy jsou výpočetně velmi náročné a je tedy obtížné dosáhnout jejich použití v reálném čase v případě pohonů s velmi rychlou dynamikou. Publikační výstupy přes jejich značný počet však představují co do kvality spíše jen slabý průměr.
n3:zivotniCyklusProjektu
n11:ZBBKU