This HTML5 document contains 38 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/zivotniCyklusProjektu/
n22http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/typPojektu/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/druhSouteze/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/hodnoceniProjektu/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/prideleniPodpory/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/kategorie/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/duvernostUdaju/
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/obor/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/fazeProjektu/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/GA406%2F09%2F1039/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/soutez/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/statusZobrazovaneFaze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/
n20http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/aktivita/

Statements

Subject Item
n2:GA406%2F09%2F1039
rdf:type
n19:Projekt
rdfs:seeAlso
http://www.isvav.cz/projectDetail.do?rowId=GA406/09/1039
dcterms:description
Zjistit, zda je současný výběr přírodnin, které jsou využívány v učení o přírodě na 1. stupni ZŠ, adekvátní z hlediska doby, současného stavu přírody, obsahu RVP a procesu vyučování. Popsat současný stav využívání přírodnin na 1. stupni ZŠ a diskutovat perspektivy jejich využívání. Presented project is focused on the research of current situation in the instruction about nature related to the problematic of the use of living things.Fundamental questions of the presented project are: (1) Is the choice of living things appropriate? (compared with the term, the state of nature, the content of curriculum, the process of instruction)(2) Why should living things be used at schools? (or even Why should a pupil work with living things and why should he see them?)Project objectives:(a) To describe historic development of the spectrum of living things as far as development of biology and conception of nature instruction are concerned.(b) To find out current state of the use of living things in the nature instruction.(c) To find out the needs and orientations of pre-service and in-service teachers education in the sense of cultivation of pedagogical competences in the domains of use of living things.(d) Discuss trends of further development of the use of living things in the nature instruction.
dcterms:title
Užití přírodnin v kontextu cílů a kurikula přírodovědného vzdělávání na 1. stupni ZŠ. The use of living things in the context of primary science education.
skos:notation
GA406/09/1039
n4:aktivita
n9:GA
n4:celkovaStatniPodpora
n16:celkovaStatniPodpora
n4:celkoveNaklady
n16:celkoveNaklady
n4:datumDodatniDoRIV
2015-03-02+01:00
n4:druhSouteze
n5:VS
n4:duvernostUdaju
n13:S
n4:fazeProjektu
n6:91499486
n4:hlavniObor
n15:AM
n4:hodnoceniProjektu
n12:U
n4:kategorie
n10:ZV
n4:klicovaSlova
primární škola; přírodověda; přírodniny
n4:partnetrHlavni
n8:orjk%3A12410
n4:pocetKoordinujicichPrijemcu
0
n4:pocetPrijemcu
1
n4:pocetSpoluPrijemcu
0
n4:pocetVysledkuRIV
9
n4:pocetZverejnenychVysledkuVRIV
9
n4:posledniUvolneniVMinulemRoce
2011-04-16+02:00
n4:prideleniPodpory
n18:406%2F09%2F1039
n4:sberDatUcastniciPoslednihoRoku
n20:2011
n4:sberDatUdajeProjZameru
n20:2012
n4:soutez
n11:SGA02009GA-ST
n4:statusZobrazovaneFaze
n14:DUU
n4:typPojektu
n22:P
n4:ukonceniReseni
2011-12-31+01:00
n4:zahajeniReseni
2009-03-01+01:00
n4:zhodnoceni+vysledku+projektu+dodavatelem
Řešení projektu proběhlo podle plánu jak z hlediska odborného tak i z hlediska čerpání finančních prostředků. The project gone according to plan both in terms of expertise and in terms of disbursement of funds.
n4:zivotniCyklusProjektu
n21:ZBKU
n4:klicoveSlovo
primární škola přírodověda