This HTML5 document contains 40 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/typPojektu/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/zivotniCyklusProjektu/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/druhSouteze/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/hodnoceniProjektu/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/GA406%2F09%2F0359/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/prideleniPodpory/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/kategorie/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/duvernostUdaju/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/fazeProjektu/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/obor/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/soutez/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/statusZobrazovaneFaze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/
n20http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/aktivita/
n18http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:GA406%2F09%2F0359
rdf:type
n12:Projekt
rdfs:seeAlso
http://www.isvav.cz/projectDetail.do?rowId=GA406/09/0359
dcterms:description
The role of real experiment in science education is irreplaceable. At the same time the real life brings more virtual environment items, new virtual worlds etc. Both children and adults are strongly motivated by experimenting, discovering and understanding things in their own way. The class experiment is to be purposeful, it means clear, appropriate to pupils age, simple, well organized and visible and safety realized. Is the virtual (simulated) experiment able to meet these requirements? The objective of this research project is to discover possibilities and their limits in the use of virtual environment supporting science education, paying special attention to the primary chemistry instruction. It means to research effectiveness of the computer simulations and natural science (chemical) animations applied in primary science education (basic school, years 8 - 9), either independently, or in various combinations with real experiment. The core of the research is to conclude relations, regularities and recommendations for meaningful and effective use of computer simulations and animations, remote and virtual laboratories, remote sensing, and to research pedagogical-psychological phenomena as pre-concepts, individual learning styles, visual literacy etc. Zkoumání vlivu individuálních charakteristik žáků (prekoncepty, styly učení, vizuální gramotnost) na využití školních simulovaných experimentů a analýza výsledků a zkušeností z oblasti kombinace reálného a simulovaného experimentu v počátečním přírodovědném (zejména chemickém) vzdělávání.
dcterms:title
Možnosti a meze interakce reálného a virtuálního prostředí v počátečním přírodovědném vzdělávání Possibilities and Limits of Real and Virtual Environment Interaction in Primary Science Education
skos:notation
GA406/09/0359
n3:aktivita
n20:GA
n3:celkovaStatniPodpora
n5:celkovaStatniPodpora
n3:celkoveNaklady
n5:celkoveNaklady
n3:datumDodatniDoRIV
2015-03-02+01:00
n3:druhSouteze
n7:VS
n3:duvernostUdaju
n4:S
n3:fazeProjektu
n19:91499466
n3:hlavniObor
n8:AM
n3:hodnoceniProjektu
n16:U
n3:kategorie
n15:ZV
n3:klicovaSlova
školní přírodovědný experiment, reálný experiment, simulace, prekoncepty, vizuální gramotnost
n3:partnetrHlavni
n17:orjk%3A18810
n3:pocetKoordinujicichPrijemcu
0
n3:pocetPrijemcu
1
n3:pocetSpoluPrijemcu
1
n3:pocetVysledkuRIV
51
n3:pocetZverejnenychVysledkuVRIV
51
n3:posledniUvolneniVMinulemRoce
2011-04-16+02:00
n3:prideleniPodpory
n10:406%2F09%2F0359
n3:sberDatUcastniciPoslednihoRoku
n18:2011
n3:sberDatUdajeProjZameru
n18:2012
n3:soutez
n13:SGA02009GA-ST
n3:statusZobrazovaneFaze
n21:DUU
n3:typPojektu
n9:P
n3:ukonceniReseni
2011-12-31+01:00
n3:zahajeniReseni
2009-01-01+01:00
n3:zhodnoceni+vysledku+projektu+dodavatelem
Řešení projektu proběhlo podle plánu jak z hlediska odborného tak i z hlediska čerpání finančních prostředků. The project gone according to plan both in terms of expertise and in terms of disbursement of funds.
n3:zivotniCyklusProjektu
n14:ZBKU
n3:klicoveSlovo
reálný experiment simulace školní přírodovědný experiment prekoncepty