This HTML5 document contains 55 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/zivotniCyklusProjektu/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/druhSouteze/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/typPojektu/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/hodnoceniProjektu/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/prideleniPodpory/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/kategorie/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/duvernostUdaju/
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/obor/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/fazeProjektu/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/soutez/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/statusZobrazovaneFaze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/GA406%2F09%2F0206/
n22http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/aktivita/

Statements

Subject Item
n2:GA406%2F09%2F0206
rdf:type
n7:Projekt
rdfs:seeAlso
http://www.isvav.cz/projectDetail.do?rowId=GA406/09/0206
dcterms:description
Projekt reaguje na potřeby probíhající kurikulární reformy v ČR, která zavádí nový systém kurikulárních dokumentů pro vzdělávání žáků ve věku od 3 do 19 let. Od roku 2001 mateřské školy začaly pokusně pracovat podle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (RVP PV). Od září 2007 je práce podle nového kurikula pro školy povinností. Doposud je v této souvislosti věnovaná pozornost pouze učitelům. Jaký je dopad a efekt vzdělávání podle nového kurikula na rozvoj osobnosti dětí – žáků neznáme a nemáme výzkumem ověřeno. Projekt mapuje do jaké míry jsou záměry a cíle RVP PV v ČR naplňovány, jaká je jejich účinnost a působnost v souvislosti s připraveností dětí k zahájení povinné školní docházky, a to s přihlédnutím k pohlaví i k případným handicapům dětí. Připravenost dětí na vstup do školy je v centru pozornosti i našich zahraničních partnerů. V této souvislosti bude výzkum rozšířen na Slovinsko a Slovensko. Získaná data budou komparována a přinesou nám pohled na danou problematiku ve dvou rovinách, a to v kontextu ČR a v kontextu vybraných zemí Evropské unie. The current reform of education cannot do without thorough science-based research that will provide objective information about the current state, depict the positives but also the negatives of the changes implemented, which can be a basis for further development of the positives and solution and elimination of the negatives. If the curricular reform is to take the desired direction, it must undergo quality research at all levels.The principles of the grant project submitted are to map and analyse the current state in terms of children’s readiness for starting compulsory school attendance in compliance with the key competences of preschool curriculum. The performance of the project will be based upon the evaluation of the current state and the requirements of social practice and educational policy, based on research-based data (test battery) including children prior to starting compulsory school attendance, and upon analyses and comparisons of preschool education curricula in selected countries.
dcterms:title
Připravenost dětí k zahájení povinné školní docházky v pojetí současného kurikula a z pohledu komparace ve vybraných zemích EU Children’s readiness for starting compulsory school attendance within the concept of current curriculum and in terms of comparison with selected EU
skos:notation
GA406/09/0206
n3:aktivita
n6:GA
n3:celkovaStatniPodpora
n10:celkovaStatniPodpora
n3:celkoveNaklady
n10:celkoveNaklady
n3:datumDodatniDoRIV
2014-01-30+01:00
n3:druhSouteze
n14:VS
n3:duvernostUdaju
n18:S
n3:fazeProjektu
n5:92537553
n3:hlavniObor
n12:AM
n3:hodnoceniProjektu
n20:U
n3:kategorie
n19:ZV
n3:klicovaSlova
readiness; for; school; school; maturity; preschool; child; nursery; school; basic; school; test; battery; children; with; special; educational; needs; Framework; Educational; Programme; curriculum.
n3:partnetrHlavni
n16:orjk%3A15410
n3:pocetKoordinujicichPrijemcu
0
n3:pocetPrijemcu
1
n3:pocetSpoluPrijemcu
0
n3:pocetVysledkuRIV
37
n3:pocetZverejnenychVysledkuVRIV
37
n3:posledniUvolneniVMinulemRoce
2012-03-30+02:00
n3:prideleniPodpory
n17:406%2F09%2F0206
n3:sberDatUcastniciPoslednihoRoku
n22:2012
n3:sberDatUdajeProjZameru
n22:2013
n3:soutez
n11:SGA02009GA-ST
n3:statusZobrazovaneFaze
n15:DUU
n3:typPojektu
n9:P
n3:ukonceniReseni
2012-12-31+01:00
n3:vedlejsiObor
n12:AN
n3:zahajeniReseni
2009-01-01+01:00
n3:zhodnoceni+vysledku+projektu+dodavatelem
Testováno 931 předškoláků z Čech, dále ze Slovenska, Slovinska a Polska. Výsledky srovnány s pohlavím, odkladem atd. Též s daty Kořínka, Kollárika, a dalších. Samy mohou v budoucnosti sloužit jako databáze. Výzkum je velmi důležitý. Využití pro rozhodování o odkladu; pro výuku psychologie, pedagogiky a speciální pedagogiky. Hlavní výstup dvě monografie, česky a anglicky. Testing of preschool children, correlated with gender, postponed school attendance... 931 children in Czech Republic, samples from Slovakia, Slovenia and Poland. Results compared with Kořínek, Kollárik,others. A base for comparisons. Could be used in deciding about the postponement; in university teaching (psychology, pedagogy, special pedagogy). Two monographs, in Czech and in English.
n3:zivotniCyklusProjektu
n13:ZBBKU
n3:klicoveSlovo
test maturity for Educational readiness battery basic school Programme special needs children educational with nursery Framework preschool child