This HTML5 document contains 41 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/typPojektu/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/druhSouteze/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/zivotniCyklusProjektu/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/hodnoceniProjektu/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n22http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/prideleniPodpory/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/kategorie/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/duvernostUdaju/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/obor/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/fazeProjektu/
n20http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/GA406%2F08%2F0423/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/soutez/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/statusZobrazovaneFaze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/
n18http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/aktivita/

Statements

Subject Item
n2:GA406%2F08%2F0423
rdf:type
n19:Projekt
rdfs:seeAlso
http://www.isvav.cz/projectDetail.do?rowId=GA406/08/0423
dcterms:description
Na obecné úrovni si projekt klade za cíl zlepšit spolupráci mezi rodinou, školou a sociálním prostředím a předcházet tak sociálním rizikům, které mohou vést ke zhoršení prospěchu dětí, ke zhoršení jejich zdravotního stavu a mohou mít dopad na jejich zdravý psychický vývoj. Our subject is arranging and assessing the cooperation of parents, teachers and pupils during home preparation for school, and while doing their homework, in the first three years of school attendance. Furthermore, our focus is on intercultural comparison of this issue, in particular between Canada, France and Czech Republic. The proposal of our colleagues from universities (Toulouse, Nimes, Quebec), owing to which we participated in a common intercultural study, became an especially impulse for the study. The study observes the dynamics of school preparation of a pupil and the participation of parents and analyses cognitive, affective and behavioral components of parents attitude to school preparation. The project surveys the way of school preparation in terms of the family, perceived demandingness and the rate of participation from the parents and siblings side, possibilities of free time control and the complex impact on family relationships. We assume that the project would last 4 years (longitudinal research). Apart from qualitative methods, a questionnaire developed by Deslandes will be used (based on question. HPI and Thinking about My Childs Homework or My Homework).
dcterms:title
Interkulturní česko-francouzsko-kanadská studie analyzující interakci rodič-dítě-učitel se zaměřením na školní přípravu. Intercultural Czech-French-Canadian study analyzing the parent-child-teacher interaction focused on home preparation for school.
skos:notation
GA406/08/0423
n3:aktivita
n13:GA
n3:celkovaStatniPodpora
n20:celkovaStatniPodpora
n3:celkoveNaklady
n20:celkoveNaklady
n3:datumDodatniDoRIV
2015-03-02+01:00
n3:druhSouteze
n14:VS
n3:duvernostUdaju
n9:S
n3:fazeProjektu
n15:91499455
n3:hlavniObor
n16:AN
n3:hodnoceniProjektu
n6:U
n3:kategorie
n4:ZV
n3:klicovaSlova
mladší školní věk, interakce rodič - dítě - učitel, interpersonální vztahy, emoce, domácí příprava n
n3:partnetrHlavni
n22:orjk%3A11210
n3:pocetKoordinujicichPrijemcu
0
n3:pocetPrijemcu
1
n3:pocetSpoluPrijemcu
0
n3:pocetVysledkuRIV
25
n3:pocetZverejnenychVysledkuVRIV
25
n3:posledniUvolneniVMinulemRoce
2011-04-16+02:00
n3:prideleniPodpory
n7:406%2F08%2F0423
n3:sberDatUcastniciPoslednihoRoku
n18:2011
n3:sberDatUdajeProjZameru
n18:2012
n3:soutez
n17:SGA02008GA-ST
n3:statusZobrazovaneFaze
n5:DUU
n3:typPojektu
n11:P
n3:ukonceniReseni
2011-12-31+01:00
n3:vedlejsiObor
n16:AN
n3:zahajeniReseni
2008-01-01+01:00
n3:zhodnoceni+vysledku+projektu+dodavatelem
Řešení projektu proběhlo podle plánu jak z hlediska odborného tak i z hlediska čerpání finančních prostředků. The project gone according to plan both in terms of expertise and in terms of disbursement of funds.
n3:zivotniCyklusProjektu
n8:ZBBKU
n3:klicoveSlovo
interakce rodič - dítě - učitel interpersonální vztahy emoce mladší školní věk