This HTML5 document contains 40 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/zivotniCyklusProjektu/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/druhSouteze/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/typPojektu/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/hodnoceniProjektu/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n22http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/prideleniPodpory/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/kategorie/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/duvernostUdaju/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/obor/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/fazeProjektu/
n20http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/soutez/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/statusZobrazovaneFaze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/aktivita/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/GA406%2F06%2F1656/
n4http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:GA406%2F06%2F1656
rdf:type
n12:Projekt
rdfs:seeAlso
http://www.isvav.cz/projectDetail.do?rowId=GA406/06/1656
dcterms:description
Vzdělanostní nerovnosti pramení z rozdílů ve schopnostech a dosažených výsledcích žáků, ale také ze strukturálních bariér daných mírou otevřenosti školského systému. Záměrem výzkumného projektu je popsat proces výběru střední školy, který tyto faktory reflektuje a reaguje na ně, a roli jednotlivých aktérů v něm - tj. rodičů, žáků a učitelů. Cílem projektu je dále identifikovat vliv rodinného zázemí a sociálního původu na šance uspět v tranzici na učňovské, odborné a všeobecně-vzdělávací střední školy.Za tímto účelem má předkládaný projekt longitudinální charakter s využitím kvantitativních i kvalitativních metod sběru dat a jejich analýzy. Hlavním výstupem projektu bude empiricky podložená komplexní studie o přechodu ze ZŠ na SŠ, na jejímž základě bude zpracována monografická publikace dostupná širší zainteresované veřejnosti a doporučení pro vzdělávací politiku. Social class differentiation in education results from differences in students' abilities and achievement, from processes of institutional differentiation, but as well from processes of personal choices made by students and their parents in the progression through the educational system. The principal aim of this proposed project is to describe processes of self-selection of secondary school made by students and their parents and to analyze the effects of family background on the odds of makingtransition to vocational schools, technical schools or gymnasia. For this purpose we will collect longitudinal data using quantitative and qualitative methodology. The project will conclude with a monograph and recommendations to education policy change pertaining to the solution of the problem.
dcterms:title
Risks and opportunities of transition from basic to secondary school Rizika a příležitosti přechodu ze základní školy na střední školu
skos:notation
GA406/06/1656
n3:aktivita
n10:GA
n3:celkovaStatniPodpora
n15:celkovaStatniPodpora
n3:celkoveNaklady
n15:celkoveNaklady
n3:datumDodatniDoRIV
2009-10-22+02:00
n3:druhSouteze
n21:VS
n3:duvernostUdaju
n19:S
n3:fazeProjektu
n7:68674949
n3:hlavniObor
n9:AM
n3:hodnoceniProjektu
n14:U
n3:kategorie
n13:ZV
n3:klicovaSlova
transition from basic to secondary school; school choice; educational inequality; social mobility
n3:partnetrHlavni
n18:orjk%3A11410
n3:pocetKoordinujicichPrijemcu
0
n3:pocetPrijemcu
1
n3:pocetSpoluPrijemcu
0
n3:pocetVysledkuRIV
6
n3:pocetZverejnenychVysledkuVRIV
6
n3:posledniUvolneniVMinulemRoce
2008-04-25+02:00
n3:prideleniPodpory
n22:406%2F06%2F1656
n3:sberDatUcastniciPoslednihoRoku
n4:2008
n3:sberDatUdajeProjZameru
n4:2009
n3:soutez
n20:SGA02006GA-ST
n3:statusZobrazovaneFaze
n6:DUU
n3:typPojektu
n8:P
n3:ukonceniReseni
2008-12-31+01:00
n3:vedlejsiObor
n9:AO
n3:zahajeniReseni
2006-01-01+01:00
n3:zhodnoceni+vysledku+projektu+dodavatelem
The project aimed to provide an analysis of the processes of secondary school choice, to identify the factors that influence this choice and to characterize the role of various actors involved in this processes - students, their parents, teachers. Resear Cílem výzkumného projektu bylo popsat a analyzovat proces výběru střední školy, jeho determinanty a role jednotlivých aktérů volby, zvláště žáků, rodičů a učitelů, a identifikovat faktory ovlivňující úspěšnost při přijímacím řízení na vybrané škole. Výzk
n3:zivotniCyklusProjektu
n16:ZBKU
n3:klicoveSlovo
educational inequality transition from basic to secondary school school choice