This HTML5 document contains 40 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/typPojektu/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/zivotniCyklusProjektu/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/druhSouteze/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/hodnoceniProjektu/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n21http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/prideleniPodpory/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/kategorie/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/duvernostUdaju/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/fazeProjektu/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/obor/
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/soutez/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/statusZobrazovaneFaze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/GA406%2F06%2F1571/
n20http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/aktivita/

Statements

Subject Item
n2:GA406%2F06%2F1571
rdf:type
n18:Projekt
rdfs:seeAlso
http://www.isvav.cz/projectDetail.do?rowId=GA406/06/1571
dcterms:description
This project is oriented on two key, and for the time being somewhat less regarded aspects of the development of the personality of future teachers and of students of the so-called creative acting (which is in many ways a similar profession). These key aspects are the cognitive (the individual/independent cognition of new things by the subject); and the dynamic (the influence of attitudes, motives, needs and emotions on the cognition skills and behaviour of a person). The aim of this project is to perform a scientific study of these two aspects, in the course of which the influence of psychosomatically-oriented preparation (which includes both cognitive and dynamic aspects) on the development of the personality of students of Teaching/Pedagogy (i.e. preparing for a pedagogical career at basic or secondary schools) and students of creative acting will be investigated. It can be anticipated that the outcomes of the resolution of this project will be projected into the contemporary practices of Projekt se zaměřuje na dva klíčové, dosud opomíjené aspekty rozvoje osobnosti budoucího učitele a studenta tzv. autorského herectví (jde v mnohém o podobné profese). Jsou jimi aspekt kognitivní (samostatné poznávání nových věcí subjektem) a aspekt dynamický (vliv postojů, motivů, potřeb a emocí na poznávání a jednání člověka). Cílem projektu je vědecké studium obou těchto aspektů. Půjde v něm o zkoumání vlivu psychosomaticky orientované přípravy (která zahrnuje jak aspekty kognitivní, tak aspekty dynamické) na rozvoj osobnosti studentů učitelství ( připravujících se na pedagogické působení na základních a středních školách) a studentů autorského herectví. Lze předpokládat, že výsledky řešení projektu se promítnou do současné praxe přípravy budoucích učitelů a studentů autorského herectví. Za přínosný možno považovat jednak návrh obsahu psychosomatické přípravy (psychosomatických disciplín), ale i doporučené, empiricky ověřené metody a formy této přípravy.
dcterms:title
The Cognitive and Dynamic Aspects of the Play-acting Personality of Teachers Kognitivní a dynamické aspekty herecké (hráčské) osobnosti učitele
skos:notation
GA406/06/1571
n3:aktivita
n14:GA
n3:celkovaStatniPodpora
n16:celkovaStatniPodpora
n3:celkoveNaklady
n16:celkoveNaklady
n3:datumDodatniDoRIV
2009-10-22+02:00
n3:druhSouteze
n6:VS
n3:duvernostUdaju
n17:S
n3:fazeProjektu
n10:68674946
n3:hlavniObor
n4:AM
n3:hodnoceniProjektu
n15:U
n3:kategorie
n13:ZV
n3:klicovaSlova
personality; cognitive aspects; dynamic aspects; psychosomatic approach
n3:partnetrHlavni
n8:orjk%3A28150
n3:pocetKoordinujicichPrijemcu
0
n3:pocetPrijemcu
1
n3:pocetSpoluPrijemcu
2
n3:pocetVysledkuRIV
27
n3:pocetZverejnenychVysledkuVRIV
27
n3:posledniUvolneniVMinulemRoce
2008-04-25+02:00
n3:prideleniPodpory
n21:406%2F06%2F1571
n3:sberDatUcastniciPoslednihoRoku
n20:2008
n3:sberDatUdajeProjZameru
n20:2009
n3:soutez
n5:SGA02006GA-ST
n3:statusZobrazovaneFaze
n7:DUU
n3:typPojektu
n12:P
n3:ukonceniReseni
2008-12-31+01:00
n3:vedlejsiObor
n4:AN
n3:zahajeniReseni
2006-01-01+01:00
n3:zhodnoceni+vysledku+projektu+dodavatelem
The cognitive and dynamic aspects of the playful personality in the psychosomatic preparation of students of Pedagogy and Social Pedagogy and Authorial Role-playing was investigated in accordance with the set aims and objectives of the project. We take t V souladu s cíli projektu byly zkoumány kognitivní a dynamické aspekty hráčské osobnosti studentů učitelství, sociální pedagogiky a autorského herectví v jejich psychosomatické přípravě. Hráčskou osobností studenta rozumíme jeho psychosomatickou (duševní
n3:zivotniCyklusProjektu
n19:ZBKU
n3:klicoveSlovo
cognitive aspects personality dynamic aspects