This HTML5 document contains 35 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/druhSouteze/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/zivotniCyklusProjektu/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/typPojektu/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/hodnoceniProjektu/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/kategorie/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/GA406%2F04%2F0689/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/duvernostUdaju/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/obor/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/fazeProjektu/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/soutez/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/statusZobrazovaneFaze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/aktivita/
n5http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:GA406%2F04%2F0689
rdf:type
n19:Projekt
rdfs:seeAlso
http://www.isvav.cz/projectDetail.do?rowId=GA406/04/0689
dcterms:description
The aim of the project is to identify the factors disturbing inner relationships in the families of children with specific learning disabilities (specifically dyslexia) and to contribute towards preventing secondary neuroticism of the children at risk.The assumption is that in this case the threat arises from lack of understanding of the problems of SLD by those bringing the child up. On the background of awareness of SLD in individual groups of the population the project seeks, on the one hand,factors causing stress and increased psychological problems in the families of these children and, on the other, resilient factors (protective and defensive) within the family system. The research should lead to practical suggestions on protecting themental health of children with %22slight deviations of mental development%22 and their family (and non-family) care providers. Cílem projektu je rozpoznat činitele narušující vnitřní vztahy v rodinách dětí se specifickými poruchami učení (konkrétně dyslexiemi) a přispět k prevenci sekundární neurotizace ohrožených dětí. Předpokládá se, že ohrožení v tomto případě pramení zneporozumění problematice SPU vychovateli dítěte. Na pozadí informovanosti o SPU v jednotlivých skupinách obyvatelstva projekt hledá jednak činitele přinášející stres a zvýšené psychické zatížení rodinám těchto dětí, jednak činitele resilientní (ochrannéa obranné) uvnitř rodinného systému. Výzkumná práce má vyústit v praktické návrhy na ochranu duševního zdraví dětí s %22lehkými odchylkami mentálního vývoje%22 a jejich rodinných (i ne-rodinných) vychovatelů.
dcterms:title
Analýza stresových a resilientních činitelů v rodinách dětí se specifickými poruchami učení (SPU) Analysis of stressful and resilient factors in families with children with specific learning disabilities (SLD)
skos:notation
GA406/04/0689
n4:aktivita
n6:GA
n4:celkovaStatniPodpora
n9:celkovaStatniPodpora
n4:celkoveNaklady
n9:celkoveNaklady
n4:datumDodatniDoRIV
2009-01-15+01:00
n4:druhSouteze
n18:VS
n4:duvernostUdaju
n11:S
n4:fazeProjektu
n8:33436713
n4:hlavniObor
n17:AM
n4:hodnoceniProjektu
n15:U
n4:kategorie
n13:ZV
n4:klicovaSlova
Neuvedeno.
n4:partnetrHlavni
n12:ico%3A00023752
n4:pocetKoordinujicichPrijemcu
0
n4:pocetPrijemcu
1
n4:pocetSpoluPrijemcu
0
n4:pocetVysledkuRIV
15
n4:pocetZverejnenychVysledkuVRIV
15
n4:rokUkonceniPodpory
n5:2005
n4:rokZahajeniPodpory
n5:2004
n4:sberDatUcastniciPoslednihoRoku
n5:2006
n4:sberDatUdajeProjZameru
n5:2006
n4:soutez
n16:SGA02004GA-ST
n4:statusZobrazovaneFaze
n7:DUU
n4:typPojektu
n14:P
n4:vedlejsiObor
n17:AN
n4:zhodnoceni+vysledku+projektu+dodavatelem
Cílem výzkumu bylo postihnout stresové i resilientní činitele, které ovlivňují zvládání dyslexie.  Získané výsledky lze využít ve školské, poradenské i klinické praxi. Především je třeba zlepšit informovanost na různé úrovni, zejména laické veřejnosti, a The aim of the research was to determine stress and resilient factors which influence the managing of dyslexia. The acquired results may be used in school as well as councelling and clinical practice. First of all, it is necessary to improve the access t
n4:zivotniCyklusProjektu
n20:ZKU