This HTML5 document contains 34 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/druhSouteze/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/typPojektu/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/zivotniCyklusProjektu/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/hodnoceniProjektu/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n20http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/kategorie/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/duvernostUdaju/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/fazeProjektu/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/obor/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/soutez/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/statusZobrazovaneFaze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/GA406%2F04%2F0609/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/aktivita/
n8http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:GA406%2F04%2F0609
rdf:type
n12:Projekt
rdfs:seeAlso
http://www.isvav.cz/projectDetail.do?rowId=GA406/04/0609
dcterms:description
The project tries to find an answer to the question to what measure today's Czech school (6-15) can be considered an institution with a democratic environment. The proposers consider the democratic environment inside the school a key condition necessary for the fulfillment of the basic objectives of schoolwork, which is the preparation of young people for a valuable life in a democratic society. The topic is considered in three dimensions: a) relations, values and beliefs; b) existing formal mechanisms and rules; c) real usage of possibilities which are monitored in the principal areas of the school functioning: in education, in personnel management, in organisation, in work with material sources, external school relations and the work of the school with visions. All these topics are related to the key groups of the school life: pupils, teachers, school managers, school employees and parents. The proposers base their approach in the principal attributes of the democratic models of school life Výzkumný projekt %22Demokracie v české škole%22 se snaží odpovědět na otázku, do jaké míry je možné dnešní českou základní školu (6-15) považovat za instituci demokratických poměrů. Demokratické prostředí školy chápou navrhovatelé jako klíčovou podmínku pro splnění základních cílů školní práce - přípravy mladých lidí pro hodnotný život v demokratické společnosti. O tématu uvažují ve třech dimenzích: a) vztahů, hodnot a přesvědčení, b) existujících formálních mechanismů a pravidel, c) reálného naplňování příležitostí, jež sledují v hlavních oblastech školního fungování: ve vyučování (pedagogické práci), v personálním řízení, v organizaci, v práci s materiálními zdroji, vnějších vztazích školy a v práci školy s vizí. To vše vztahují k hlavním skupinám aktérů školního života, tedy k žákům, učitelům, vedení škol, nepedagogickým pracovníkům škol, rodičům žáků. Přístup ke zkoumání školní reality opírají navrhovatelé o hlavní atributy demokratických modelů řízení školního života. Metodologický postup je
dcterms:title
Demokracie v české škole Democracy in the Czech School
skos:notation
GA406/04/0609
n4:aktivita
n18:GA
n4:celkovaStatniPodpora
n13:celkovaStatniPodpora
n4:celkoveNaklady
n13:celkoveNaklady
n4:datumDodatniDoRIV
2007-10-16+02:00
n4:druhSouteze
n9:VS
n4:duvernostUdaju
n6:S
n4:fazeProjektu
n19:2321635
n4:hlavniObor
n10:AM
n4:hodnoceniProjektu
n15:U
n4:kategorie
n11:ZV
n4:klicovaSlova
Neuvedeno.
n4:partnetrHlavni
n20:orjk%3A14210
n4:pocetKoordinujicichPrijemcu
0
n4:pocetPrijemcu
1
n4:pocetSpoluPrijemcu
0
n4:pocetVysledkuRIV
20
n4:pocetZverejnenychVysledkuVRIV
20
n4:rokUkonceniPodpory
n8:2006
n4:rokZahajeniPodpory
n8:2004
n4:sberDatUcastniciPoslednihoRoku
n8:2006
n4:sberDatUdajeProjZameru
n8:2007
n4:soutez
n7:SGA02004GA-ST
n4:statusZobrazovaneFaze
n21:DUU
n4:typPojektu
n14:P
n4:zhodnoceni+vysledku+projektu+dodavatelem
The aim of the project was to contribute to the answer whether and possibly until what extent we can consider current Czech basic school a democratic institution. We were searching for the answer by means of analysis of existing research and other data, Cílem projektu bylo přispět k zodpovězení otázky, do jaké míry je možné chápat současnou českou základní školu jako demokratickou instituci. Odpověď jsme hledali pomocí analýzy již realizovaných výzkumů a dalších prací k věci, souborem výzkumných a výzku
n4:zivotniCyklusProjektu
n5:ZBKU