This HTML5 document contains 36 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/typPojektu/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/druhSouteze/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/zivotniCyklusProjektu/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/hodnoceniProjektu/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/kategorie/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/GA403%2F03%2F0340/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/duvernostUdaju/
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/fazeProjektu/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/obor/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/soutez/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/statusZobrazovaneFaze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/aktivita/
n9http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:GA403%2F03%2F0340
rdf:type
n11:Projekt
rdfs:seeAlso
http://www.isvav.cz/projectDetail.do?rowId=GA403/03/0340
dcterms:description
The Czech educational system is one of the most selective and inequality in access to higher education is one of the highest among OECD countries. The development since 1989 has not improved this situation; in fact, things have gotten worse. Recentanalyses also prove that educational inequality in the Czech Republic is deeply embedded both in the structure of its educational system and in its system of social stratification. The principal aim of this proposed project is to identify the mainsources of inequality and the mechanisms of its reproduction. To achieve this goal, it is proposed to establish a panel for a longitudinal study, which would follow a reasonably high number of young adults throughout the most important points of theireducational and occupational careers. This will be possible due to the fact that in the year 2003 important capabilities of about 10,000 young adults aged 15-16 years will be assessed in a survey which is being carried out within the framework of the Český vzdělávací systém patří k nejvíce selektivním systémům a sociální nerovnosti v přístupu k vyššímu vzdělání patří k největším ve vyspělých zemích (OECD). Nedávno provedené analýzy ukázaly, že vývoj po roce 1989 nevedl v tomto směru k výrazné změně klepšímu, spíše naopak. Mezinárodní srovnávací výzkumy ukazují, že kořeny vzdělanostních nerovností jsou v České republice vrostlé hluboko do struktury vzdělávacího systému i do sociální struktury české společnosti. Hlavním cílem projektu je identifikovatzdroje reprodukce vzdělanostních a ekonomických nerovností v České republice a vysvětlit princip jejich fungování. K dosažení těchto cílů se navrhuje založit panel pro dlouhodobý longitudinální výzkumný projekt sledující životní dráhu zhruba 10.000 žákůve věku 15-16 let. Pro založení tohoto panelu jsou neobyčejně příznivé podmínky, neboť v roce 2003 bude v ČR v rámci mezinárodního projektu PISA uskutečněn výzkum schopností a dovedností cca 10 tisíc žáků ve věku 15-16 let. V rámci navrhovaného projektu
dcterms:title
Ekonomické, sociální a kulturní zdroje vzdělanostních nerovností a determinanty životního úspěchu : první fáze longitudinálního výzkumu Economic, social and cultural sources of educational inequality and determinants of life-success : The initial phase of a longitudinal study
skos:notation
GA403/03/0340
n4:aktivita
n16:GA
n4:celkovaStatniPodpora
n7:celkovaStatniPodpora
n4:celkoveNaklady
n7:celkoveNaklady
n4:datumDodatniDoRIV
2009-01-15+01:00
n4:druhSouteze
n13:VS
n4:duvernostUdaju
n20:S
n4:fazeProjektu
n21:33436432
n4:hlavniObor
n8:AO
n4:hodnoceniProjektu
n18:V
n4:kategorie
n19:ZV
n4:klicovaSlova
Neuvedeno.
n4:partnetrHlavni
n6:ico%3A68378025
n4:pocetKoordinujicichPrijemcu
0
n4:pocetPrijemcu
1
n4:pocetSpoluPrijemcu
2
n4:pocetVysledkuRIV
44
n4:pocetZverejnenychVysledkuVRIV
44
n4:rokUkonceniPodpory
n9:2005
n4:rokZahajeniPodpory
n9:2003
n4:sberDatUcastniciPoslednihoRoku
n9:2006
n4:sberDatUdajeProjZameru
n9:2006
n4:soutez
n17:SGA02003GA-ST
n4:statusZobrazovaneFaze
n5:DUU
n4:typPojektu
n12:P
n4:vedlejsiObor
n8:AH n8:AM
n4:zhodnoceni+vysledku+projektu+dodavatelem
In Spring 2003, the special survey was carried out among 15-year-old students involved in the OECD PISA 2003 Student Assessment Study. At the same time, another survey was carried out among the students' parents. Both surveys focused on the mapping of ed V rámci projektu se podle plánu na jaře roku 2003 uskutečnilo dotazníkové šetření mezi patnáctiletými žáky zapojenými do výzkumu vědomostí a dovedností OECD PISA a jejich rodiči zaměřené na mapování vzdělávacích aktivit v rodině, postojů ke vzdělávání, s
n4:zivotniCyklusProjektu
n10:ZBKU