This HTML5 document contains 40 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/typPojektu/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/druhSouteze/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/zivotniCyklusProjektu/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/hodnoceniProjektu/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/GA402%2F09%2F0311/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/prideleniPodpory/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/kategorie/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/duvernostUdaju/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n22http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/obor/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/fazeProjektu/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/soutez/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/statusZobrazovaneFaze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/
n20http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/aktivita/
n8http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:GA402%2F09%2F0311
rdf:type
n7:Projekt
rdfs:seeAlso
http://www.isvav.cz/projectDetail.do?rowId=GA402/09/0311
dcterms:description
Body image (BI) plays an important role in consumer behavior and it intensively influences marketing ideas. The planned project is oriented to cultural background of the main parts of BI and to comprehension difference among consumers connected with it. The project deals with several interconnected areas. These are general marketing model of cultural relations of BI; the factors of BI influence on consumer behavior; the main differences in perception of BI and its impact on consumers and their usability in the market segmentation processes; reflections of BI differences in marketing orientation, approaches to demonstration of BI in advertising; perception of BI in advertising among consumers and its effects on buying decision process; consequences of conflicts in BI perception in consumer behavior and their reflections in marketing of both profit and non profit areas. Several research lines will explore these areas. They involve data mining of MML-TGI data; content analyses of medial marketing communication; quantitative and qualitative research of BI perception among consumers. a) analyzovat spotřební klíma v ČR ve vztahu ke kulturním rozměrům BI, b) postihnout vlivy podmiňující vnímání BI, c) prověřit zjišťování vstupních dat BMI, d) navrhnout postup odkrývání tržních segmentů podle BI, e) zmapovat zobrazovaní BI v reklamě a zhodnotit jeho dopady na spotřebitele
dcterms:title
Marketingový význam body image Marketing importance of body image
skos:notation
GA402/09/0311
n3:aktivita
n20:GA
n3:celkovaStatniPodpora
n13:celkovaStatniPodpora
n3:celkoveNaklady
n13:celkoveNaklady
n3:datumDodatniDoRIV
2015-03-02+01:00
n3:druhSouteze
n21:VS
n3:duvernostUdaju
n12:S
n3:fazeProjektu
n16:91498225
n3:hlavniObor
n22:AH
n3:hodnoceniProjektu
n11:U
n3:kategorie
n10:ZV
n3:klicovaSlova
body image; spotřební chování; spotřební marketing; kulturní diference; segmentace trhu
n3:partnetrHlavni
n17:orjk%3A31130
n3:pocetKoordinujicichPrijemcu
0
n3:pocetPrijemcu
1
n3:pocetSpoluPrijemcu
0
n3:pocetVysledkuRIV
15
n3:pocetZverejnenychVysledkuVRIV
15
n3:posledniUvolneniVMinulemRoce
2011-04-16+02:00
n3:prideleniPodpory
n15:402%2F09%2F0311
n3:sberDatUcastniciPoslednihoRoku
n8:2011
n3:sberDatUdajeProjZameru
n8:2012
n3:soutez
n6:SGA02009GA-ST
n3:statusZobrazovaneFaze
n14:DUU
n3:typPojektu
n19:P
n3:ukonceniReseni
2011-12-31+01:00
n3:zahajeniReseni
2009-01-01+01:00
n3:zhodnoceni+vysledku+projektu+dodavatelem
Řešení projektu proběhlo podle plánu jak z hlediska odborného tak i z hlediska čerpání finančních prostředků. The project gone according to plan both in terms of expertise and in terms of disbursement of funds.
n3:zivotniCyklusProjektu
n9:ZBKU
n3:klicoveSlovo
kulturní diference body image spotřební marketing spotřební chování