This HTML5 document contains 39 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/druhSouteze/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/zivotniCyklusProjektu/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/typPojektu/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/hodnoceniProjektu/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/prideleniPodpory/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/kategorie/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/duvernostUdaju/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/obor/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/fazeProjektu/
n22http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/soutez/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/statusZobrazovaneFaze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/GA402%2F07%2F1493/
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/aktivita/
n9http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:GA402%2F07%2F1493
rdf:type
n13:Projekt
rdfs:seeAlso
http://www.isvav.cz/projectDetail.do?rowId=GA402/07/1493
dcterms:description
This project is focused on the problems of market orientation, which is one of the main trends of marketing nowadays. The market orientation has been investigated in the research teams especially at the universities in Australia, New Zealand, USA and Northern European countries during last years. Market orientation is very important and topical, because of its influence on the company results. The topic of the project is the orientation to the research of implementation of market orientation in hi-tech firms. The part of the project is to make theoretical research and also to make practical research in some chosen companies. The gained information will be not focused only on theoretical field but also on practical application. The practical application will be done by preparation of special workshop for business sphere. There specialists from companies would get acquainted with the main research results. This project helps companies to well implement market orientation. Návrh projektu je zaměřen na problematiku tržní orientace, která je v současné době jedním z hlavních trendů oblasti marketingu řešených týmy především na univerzitách v Austrálii, Novém Zélandu, Spojených státech a severských Evropských státech. Aktuálnost tohoto tématu je dána také tím, že mnohé studie prokázaly vliv tržní orientace na výsledky podnikání. Téma navrhovaného projektu je orientováno na výzkum implementace tržní orientace v hi-tech firmách. Součástí navrhovaného projektu je vyjma provedení teoretického výzkumu, také získání praktických poznatků od daných společností. Získané informace budou zaměřeny nejen teoretickým směrem, ale důraz je kladen také na praktickou aplikaci. V navrhovaném projektu je tento prvek zohledněn prostřednictvím uspořádání odborného semináře určeného pro podnikatelskou sféru, na kterém by byli odborníci z praxe seznámeni s hlavními výsledky výzkumu. Projekt pomůže podnikům vhodně implementovat tržní orientaci.
dcterms:title
Výzkum implementace tržní orientace u hi-tech firem Research on implementation of market orientation in Hi-Tech Firms
skos:notation
GA402/07/1493
n3:aktivita
n19:GA
n3:celkovaStatniPodpora
n17:celkovaStatniPodpora
n3:celkoveNaklady
n17:celkoveNaklady
n3:datumDodatniDoRIV
2015-01-22+01:00
n3:druhSouteze
n14:VS
n3:duvernostUdaju
n21:S
n3:fazeProjektu
n5:65677930
n3:hlavniObor
n11:AH
n3:hodnoceniProjektu
n7:U
n3:kategorie
n4:ZV
n3:klicovaSlova
Market orientation; Hi-Tech Firms; Barriers to implementing; Competitive advantage
n3:partnetrHlavni
n6:orjk%3A26510
n3:pocetKoordinujicichPrijemcu
0
n3:pocetPrijemcu
1
n3:pocetSpoluPrijemcu
0
n3:pocetVysledkuRIV
38
n3:pocetZverejnenychVysledkuVRIV
38
n3:posledniUvolneniVMinulemRoce
2009-04-22+02:00
n3:prideleniPodpory
n15:402%2F07%2F1493
n3:sberDatUcastniciPoslednihoRoku
n9:2009
n3:sberDatUdajeProjZameru
n9:2010
n3:soutez
n22:SGA02007GA-ST
n3:statusZobrazovaneFaze
n16:DUU
n3:typPojektu
n12:P
n3:ukonceniReseni
2009-12-31+01:00
n3:zahajeniReseni
2007-01-01+01:00
n3:zhodnoceni+vysledku+projektu+dodavatelem
. Cílem studie byla analýza vnímání tržní orientace podniků a firemní kultury a jejich dopady na podnikový výkon. Hlavními výsledky jsou publikované prezentace na mnoha konferencícih a několik článků v odborných časopisech zaměřených na marketing.
n3:zivotniCyklusProjektu
n20:ZBKU
n3:klicoveSlovo
Market orientation Barriers to implementing Hi-Tech Firms