This HTML5 document contains 40 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/zivotniCyklusProjektu/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/typPojektu/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/druhSouteze/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/hodnoceniProjektu/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n21http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/prideleniPodpory/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/kategorie/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/GA402%2F06%2F0509/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/duvernostUdaju/
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/obor/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/fazeProjektu/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/soutez/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/statusZobrazovaneFaze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/
n22http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/aktivita/

Statements

Subject Item
n2:GA402%2F06%2F0509
rdf:type
n11:Projekt
rdfs:seeAlso
http://www.isvav.cz/projectDetail.do?rowId=GA402/06/0509
dcterms:description
The processes of globalisation and integration make the questions relevant to cultural diversity of European countries highly actual. Understanding, managing and application of existing cultural differences inside the single European market is one of thefundamental tasks of effective marketing activities of Czech businesses. The goal of the project is to focus on cultural environment of the Czech Republic and EU countries and find its influence on specific spheres of marketing, e.g. advertising. Disregard of cultural influence for ads production results in fundamental reduction of its effectiveness on one hand and in deepening negative attitude towards advertising in general on the other hand. Project would follow existing and published results of researches accomplished by the applicant and its output will be both detailed analysis of cultural aspects of Czech and European advertising including definition of the Czech advertising style and detailed recommendations for production marketing and Procesy globalizace a integrace činí otázky kulturní diverzity evropských zemí stále více aktuální. Poznání, zvládnutí a využití znalostí kulturních rozdílů existujících uvnitř jednotného evropského trhu je jedním ze základních předpokladů efektivního marketingu českých podnikatelských subjektů. Cílem navrhovaného projektu je zaměřit se na kulturní prostředí České republiky a zemí EU a podchytit jejich vliv ve specifické oblasti marketingu, tj. v oblasti reklamy. Nerespektování kulturních vlivů v reklamní tvorbě vede na jedné straně k zásadnímu snížení její efektivnosti a účinnosti, na straně druhé i k prohlubujícím se negativním postojům veřejnosti vůči reklamě jako takové. Projekt by navázal na již existující a publikované výzkumy navrhovatele a jeho výstupem bude jak podrobná analýza kulturních aspektů české a evropské reklamy včetně definování českého reklamního stylu, tak i konkrétní doporučení pro tvorbu marketingové a kreativní strategie určené pro zadavatele i tvůrce české reklamy a
dcterms:title
Cultural aspects of Czech and European Advertising Kulturní aspekty české a evropské reklamy
skos:notation
GA402/06/0509
n5:aktivita
n12:GA
n5:celkovaStatniPodpora
n15:celkovaStatniPodpora
n5:celkoveNaklady
n15:celkoveNaklady
n5:datumDodatniDoRIV
2009-10-22+02:00
n5:druhSouteze
n7:VS
n5:duvernostUdaju
n16:S
n5:fazeProjektu
n6:68674783
n5:hlavniObor
n9:AH
n5:hodnoceniProjektu
n18:U
n5:kategorie
n17:ZV
n5:klicovaSlova
advertising; adaptace; localisation; cultural dimension; ads strategy
n5:partnetrHlavni
n14:orjk%3A28130
n5:pocetKoordinujicichPrijemcu
0
n5:pocetPrijemcu
1
n5:pocetSpoluPrijemcu
1
n5:pocetVysledkuRIV
14
n5:pocetZverejnenychVysledkuVRIV
14
n5:posledniUvolneniVMinulemRoce
2008-04-25+02:00
n5:prideleniPodpory
n21:402%2F06%2F0509
n5:sberDatUcastniciPoslednihoRoku
n22:2008
n5:sberDatUdajeProjZameru
n22:2009
n5:soutez
n10:SGA02006GA-ST
n5:statusZobrazovaneFaze
n8:DUU
n5:typPojektu
n20:P
n5:ukonceniReseni
2008-12-31+01:00
n5:zahajeniReseni
2006-01-01+01:00
n5:zhodnoceni+vysledku+projektu+dodavatelem
Center of grant project Cultural aspects of Czech and European advertising was analysis of cultural environment of the Czech Republic and EU member states to specify it's influence in the area of advertising. Set primary goal was to specify influence of Podstatou grantového úkolu Kulturní aspekty české a evropské reklamy byla analýza kulturního prostředí České republiky a zemí EU a podchycení jejího vlivu v oblasti reklamy. Stanoveným cílem bylo specifikovat vliv české kultury do oblasti reklamní kreati
n5:zivotniCyklusProjektu
n13:ZBKU
n5:klicoveSlovo
localisation cultural dimension adaptace advertising