This HTML5 document contains 42 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/typPojektu/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/zivotniCyklusProjektu/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/druhSouteze/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/hodnoceniProjektu/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n21http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/prideleniPodpory/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/kategorie/
n22http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/duvernostUdaju/
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/fazeProjektu/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/obor/
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/soutez/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/statusZobrazovaneFaze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/GA402%2F05%2F0585/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/
n16http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/aktivita/

Statements

Subject Item
n2:GA402%2F05%2F0585
rdf:type
n20:Projekt
rdfs:seeAlso
http://www.isvav.cz/projectDetail.do?rowId=GA402/05/0585
dcterms:description
V posledních dvou dekádách jsme svědky intenzivního rozvoje teorie učících se regionů. Učení se, inovace a objevování nových řešení regionálních problémů představují stěžejní rysy tohoto přístupu. Protože se za agregovanými ukazateli o regionu skrývají dílčí sociálně-ekonomické mikroprocesy, sehrávají hlavní roli sítě a kontakty mezi jednotlivými aktéry ovlivňujícími vývoj regionu. Teorie učících se regionů už častokrát prokázala svou užitečnost pro objasnění lokálního a regionálního rozvoje ve vyspělých zemích a jednotlivé výzkumy navíc přinesly praktická doporučení pro místní a regionální managementy. Není proto udivující, že v současnosti představují %22učící se regiony%22 jeden z nejdynamičtějších směrů regionálního rozvoje. Stojí za povšimnutí, že v tranzitivních ekonomikách nebyl doposud proveden žádný výzkum tohoto druhu. Projekt se proto snaží přispět k zaplnění teoretických mezer v moderních teoriích regionálního rozvoje na straně jedné a přinést praktická doporučení našim Last two decades witnessed an intense development of the theory of learning regions. Learning, innovations and the detection of new solutions of regional problems represent the fundamental features of this approach. Since the aggregate regional indicators hide the particular socio-economic micro-processes, networks and contacts among particular actors influencing the development of the region play the main role. The theory of learning regions very often turned out to be useful for the clarification of local and regional development in advanced countries. Moreover, individual researches brought the practical suggestions for local and regional managements. Not surprisingly, 'learning regions' currently constitute one of the most dynamicdirections of regional development. It is worth to notice that virtually no research of this kind have been accomplished in transition economies until now. Therefore, the project strives for filling the theoretical gaps in modern regional development
dcterms:title
Theory of learning regions and its utilisation in regional programming and projects Teorie učících se regionů a její využití v regionálním programovaní a projektech
skos:notation
GA402/05/0585
n3:aktivita
n6:GA
n3:celkovaStatniPodpora
n12:celkovaStatniPodpora
n3:celkoveNaklady
n12:celkoveNaklady
n3:datumDodatniDoRIV
2008-12-16+01:00
n3:druhSouteze
n9:VS
n3:duvernostUdaju
n22:S
n3:fazeProjektu
n13:71263894
n3:hlavniObor
n10:AE
n3:hodnoceniProjektu
n15:U
n3:kategorie
n14:ZV
n3:klicovaSlova
learning regions; innovative milieu; hierarchy of urban and regional networks; social capital; compe
n3:partnetrHlavni
n21:orjk%3A27510
n3:pocetKoordinujicichPrijemcu
0
n3:pocetPrijemcu
1
n3:pocetSpoluPrijemcu
1
n3:pocetVysledkuRIV
43
n3:pocetZverejnenychVysledkuVRIV
43
n3:posledniUvolneniVMinulemRoce
2007-05-02+02:00
n3:prideleniPodpory
n18:402%2F05%2F0585
n3:sberDatUcastniciPoslednihoRoku
n16:2007
n3:sberDatUdajeProjZameru
n16:2008
n3:soutez
n19:SGA02005GA-ST
n3:statusZobrazovaneFaze
n4:DUU
n3:typPojektu
n11:P
n3:ukonceniReseni
2007-12-31+01:00
n3:vedlejsiObor
n10:AP n10:AH
n3:zahajeniReseni
2005-01-01+01:00
n3:zhodnoceni+vysledku+projektu+dodavatelem
Učící se regiony v současnosti zastřešují dosti nesourodou a stále se rozrůstající skupinu populárních konceptů. Podrobnější pohled na učící se regiony je přitom nutno realizovat z perspektivy horizontální neboli funkční a vertikální neboli územně-řadové Learning regions currently cover rather heterogeneous and still growing group of popular concepts. More detailed view on learning regions should be accomplished from horizontal or functional as well as from vertical or rank-territorial perspectives. From
n3:zivotniCyklusProjektu
n17:ZBKU
n3:klicoveSlovo
hierarchy of urban and regional networks social capital innovative milieu learning regions