This HTML5 document contains 34 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/zivotniCyklusProjektu/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/typPojektu/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/druhSouteze/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/hodnoceniProjektu/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/GA402%2F04%2F1214/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/kategorie/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/duvernostUdaju/
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/obor/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/fazeProjektu/
n21http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/soutez/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/statusZobrazovaneFaze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/aktivita/
n6http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:GA402%2F04%2F1214
rdf:type
n9:Projekt
rdfs:seeAlso
http://www.isvav.cz/projectDetail.do?rowId=GA402/04/1214
dcterms:description
Základním záměrem navrhovaného projektu je syntetizovat mikroekonomické základy teorie vzdělávací instituce jako firmy a chování se spotřebitele na trhu vzdělávacích služeb a syntetizovat poznatky o vzdělávacím sektoru jako odvětví. Metodologicky vzdělání zkoumáme jako smíšený statek (mix veřejného a soukromého statku) a vzdělávací instituci jako neziskovou (veřejnou) firmu. Tento teoretický základ umožní studovat chování se jednotlivých agentů na vzdělávacím trhu, jejich reakce na různé formy financování vzdělávání a formování rovnováhy v odvětví vzdělávacích služeb, budovat nejen teoretické, ale i empirické modely vzdělávací firmy a reakcí jednotlivých poskytovatelů a konzumentů vzdělávacích služeb na různé politiky a ekonomické podněty (ekonometrický model univerzity). Zaměříme se přitom na úsek vysokoškolského vzdělávání. Diferenciace vzdělávacích služeb v reálném systému vzdělávání nutně klade otázku kritérií diferenciace poskytovatelů a z tohoto hlediska bude významnou součástí The main objective of the project is to summarize basic elements of the microeconomic theory of an educational institution as a firm, consumers` behaviour on the market of educational services and analyze the educational sector as an industry. Education is considered to be a mix of public and private good. Educational institution is considered to be a non-profit (public) firm. The microeconomic model of a market of educational services will be used to analyze different forms of financing of education and responses of the educational services market to the financing patterns. Different forms of financing, such as educational bonuses, direct state subsidies, mixed private and public financing including sponsoring are to be considered and analyzed. A special emphasis will be made on the sector of higher education. A part of the research agenda will be the economics of sponsoring. Methods of evaluation of research performance of universities as a tool for differentiation of educational institutions
dcterms:title
Mikroekononomie vysokoškolského vzdělání a metody hodnocení vědecké výkonnosti na vysokých školách Microeconomics of Higher Education and Methods of Evaluation of Research Performance at Universities
skos:notation
GA402/04/1214
n4:aktivita
n17:GA
n4:celkovaStatniPodpora
n7:celkovaStatniPodpora
n4:celkoveNaklady
n7:celkoveNaklady
n4:datumDodatniDoRIV
2007-10-16+02:00
n4:druhSouteze
n11:VS
n4:duvernostUdaju
n14:S
n4:fazeProjektu
n8:2319060
n4:hlavniObor
n18:AH
n4:hodnoceniProjektu
n16:V
n4:kategorie
n19:ZV
n4:klicovaSlova
Neuvedeno.
n4:partnetrHlavni
n12:orjk%3A11230
n4:pocetKoordinujicichPrijemcu
0
n4:pocetPrijemcu
1
n4:pocetSpoluPrijemcu
0
n4:pocetVysledkuRIV
11
n4:pocetZverejnenychVysledkuVRIV
11
n4:rokUkonceniPodpory
n6:2006
n4:rokZahajeniPodpory
n6:2004
n4:sberDatUcastniciPoslednihoRoku
n6:2006
n4:sberDatUdajeProjZameru
n6:2007
n4:soutez
n21:SGA02004GA-ST
n4:statusZobrazovaneFaze
n10:DUU
n4:typPojektu
n20:P
n4:zhodnoceni+vysledku+projektu+dodavatelem
Two major research topics of the project were: (a) Modeling and simulation of competitive behavior of higher educational institutions using standard tools of microeconomic theory.  (b) Methods of evaluation of research performance of university education Dvěma nosnými výzkumnými tématy projektu byly: (a) Modelování a simulace konkurenčního chování vysokoškolských vzdělávacích institucí s využitím nástrojů mikroekonomické teorie, (b) Metody hodnocení vědecké výkonnosti vysokoškolských institucí a jejich p
n4:zivotniCyklusProjektu
n15:ZBKU