This HTML5 document contains 34 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/zivotniCyklusProjektu/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/typPojektu/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/druhSouteze/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/hodnoceniProjektu/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/kategorie/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/duvernostUdaju/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/obor/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/fazeProjektu/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/soutez/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/statusZobrazovaneFaze/
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/GA402%2F04%2F0370/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/aktivita/
n9http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:GA402%2F04%2F0370
rdf:type
n6:Projekt
rdfs:seeAlso
http://www.isvav.cz/projectDetail.do?rowId=GA402/04/0370
dcterms:description
The retail trade belongs to those industries that significantly depends on territorial conditions, it means on resources distribution in the territory. These resources are buying funds of population with locally and regionally different level ofconcentration given by demographic and socio-economic factors (age, income, habits) and population mobility (customers). Different concentration of population buying power on the territory if we take in account the undertaking profitability leads todifferent retail undertaking conditions on the one hand (economies of scale) and different shopping conditions on the other hand (accessibility of shopping capacities first of all). This brings to a lot of regions necessarily a significant decrease ofshopping place accessibility and so decreases the level of satisfying basic needs of population. So the social aspect becomes very urgent, often incompatible with economies of running business requirements. This aspect solution must be in control of Maloobchod patří přes výrazný civilizační rozvoj k těm odvětvím, která výrazně závisí na územních podmínkách, tj. na rozmístění zdrojů v území. Těmito zdroji jsou v daném případě kupní fondy obyvatelstva s lokálně i regionálně odlišnou mírou koncentracedanou demografickými a socioekonomickými faktory (věk, příjmy, zvyky) a mobilitou obyvatelstva (zákazníků). Rozdílná koncentrace kupní síly obyvatelstva v území při požadavku rentability podnikání s sebou zákonitě přináší rozdílné podmínky maloobchodníhopodnikání na jedné straně (ekonomie činnosti) a rozdílné nákupní podmínky na straně druhé (především dostupnost obchodních kapacit). V řadě lokalit a regionů tak při imperativu ekonomie podnikání nutně dochází k výraznému zhoršování dosažitelnostinákupního místa a tím i uspokojování základních potřeb obyvatelstva. Do popředí tak vystupuje sociální aspekt, neslučitelný s požadavky ekonomie provozu, jehož řešení v moderní tržní společnosti musí být v kompetenci státu a zejména orgánů územní
dcterms:title
Research of relailing in regions Výzkum regionálních podmínek obchodního podnikání
skos:notation
GA402/04/0370
n3:aktivita
n16:GA
n3:celkovaStatniPodpora
n4:celkovaStatniPodpora
n3:celkoveNaklady
n4:celkoveNaklady
n3:datumDodatniDoRIV
2009-01-15+01:00
n3:druhSouteze
n5:VS
n3:duvernostUdaju
n13:S
n3:fazeProjektu
n12:33436353
n3:hlavniObor
n15:AH
n3:hodnoceniProjektu
n21:U
n3:kategorie
n17:ZV
n3:klicovaSlova
Neuvedeno.
n3:partnetrHlavni
n14:orjk%3A23510
n3:pocetKoordinujicichPrijemcu
0
n3:pocetPrijemcu
1
n3:pocetSpoluPrijemcu
0
n3:pocetVysledkuRIV
5
n3:pocetZverejnenychVysledkuVRIV
5
n3:rokUkonceniPodpory
n9:2005
n3:rokZahajeniPodpory
n9:2004
n3:sberDatUcastniciPoslednihoRoku
n9:2006
n3:sberDatUdajeProjZameru
n9:2006
n3:soutez
n10:SGA02004GA-ST
n3:statusZobrazovaneFaze
n8:DUU
n3:typPojektu
n19:P
n3:zhodnoceni+vysledku+projektu+dodavatelem
Výsledky v projektu zpracovaných analýz potvrzují, že hlavním faktorem ovlivňujícím zejména v potravinářské branži územní podmínky podnikání je kromě koncentrace obyvatelstva rozmístění a dosažitelnost progresivních velkoplošných formátů v území - diskon Results of the analyses executed that the most important factor influencing geographic conditions of the business - particularly in the food-processing industry - beyond the population density  are location and accessibility of large-scale formats - disc
n3:zivotniCyklusProjektu
n11:ZKU