This HTML5 document contains 36 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/zivotniCyklusProjektu/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/druhSouteze/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/typPojektu/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/hodnoceniProjektu/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/kategorie/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/duvernostUdaju/
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/fazeProjektu/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/obor/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/soutez/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/statusZobrazovaneFaze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/
n10http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/aktivita/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/GA402%2F02%2F0908/

Statements

Subject Item
n2:GA402%2F02%2F0908
rdf:type
n13:Projekt
rdfs:seeAlso
http://www.isvav.cz/projectDetail.do?rowId=GA402/02/0908
dcterms:description
Regionální management a model učícího se regionu jsou v poslední době velmi diskutovaná témata. Přenesení manažerského a marketingového myšlení a jednání z podnikové praxe na region úzce souvisí s limity správy věcí veřejných. V souvislosti s problémem řízení v moderních společnostech je na regionální management pohlíženo jako na filozofii a nástroj, který projevuje vůli k jednání a akceschopnosti, zefektivnit regionální politiku a podpořit tak rozvojový proces nejenom v problémových regionech. Při realizaci regionálního managementu hraje velmi významnou roli také regionální marketing, který umožňuje vymezit pozici regionu jako tržního produktu. Výzkumný úkol se pokouší systematizovat dosavadní zkušenosti se zaváděním managementu a marketingu v zemích EU a ty využít při tvorbě a implementaci modelů regionálního managementu ve dvou pilotních regionech (Karlovarský a Ostravský kraj). Regional management and a model of learning region have become rather popular topics lately. Transferring the managerial and marketing way of thinking and negotiating from business experience to regional level is closely related to public administration limitations. In association with the problems of the modem companies management the regional management is often regarded as a philosophy and a tool which manifests its will to act and to make regional politics more efficient and thus to support the process of development not only in controversial regions. In the process of the implementation of the regional management an important role is also played by the regional marketing which enables to specify the position of a region as a market product. The research study attempts to systematize the existing experience in introducing the management and marketing strategies in the EU countries and to use it when creating and implementing models of the regional management in two pilot regions
dcterms:title
Implementation of management and marketing into regional development Implementace managementu a marketingu do oblasti regionálního rozvoje
skos:notation
GA402/02/0908
n3:aktivita
n15:GA
n3:celkovaStatniPodpora
n6:celkovaStatniPodpora
n3:celkoveNaklady
n6:celkoveNaklady
n3:datumDodatniDoRIV
2008-06-02+02:00
n3:druhSouteze
n16:VS
n3:duvernostUdaju
n20:S
n3:fazeProjektu
n18:1594357
n3:hlavniObor
n8:AE
n3:hodnoceniProjektu
n4:U
n3:kategorie
n21:ZV
n3:klicovaSlova
Neuvedeno.
n3:partnetrHlavni
n7:orjk%3A23510
n3:pocetKoordinujicichPrijemcu
0
n3:pocetPrijemcu
1
n3:pocetSpoluPrijemcu
1
n3:pocetVysledkuRIV
30
n3:pocetZverejnenychVysledkuVRIV
30
n3:rokUkonceniPodpory
n10:2004
n3:rokZahajeniPodpory
n10:2002
n3:sberDatUcastniciPoslednihoRoku
n10:2005
n3:sberDatUdajeProjZameru
n10:2005
n3:soutez
n12:SGA02002GA-ST
n3:statusZobrazovaneFaze
n5:DUU
n3:typPojektu
n11:P
n3:vedlejsiObor
n8:AH n8:AP
n3:zhodnoceni+vysledku+projektu+dodavatelem
V rámci řešení grantu byly shrnuty nejnovější jak teoretické, tak i praktické poznatky z oblasti regionálního managementu a marketingu, které jsou shrnuty v několika publikacích. Byly zpracovány případové studie fungování regionálního managementu v České The latest theoretical and practical findings from the field of regional management and marketing (already dealt with in some other publications) were summed up in the project. Case studies of regional management in the Czech Republic and abroad were als
n3:zivotniCyklusProjektu
n14:ZBKU