This HTML5 document contains 37 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/zivotniCyklusProjektu/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/typPojektu/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/druhSouteze/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/prideleniPodpory/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/kategorie/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/duvernostUdaju/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/fazeProjektu/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/obor/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/soutez/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/statusZobrazovaneFaze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/GA13-26779S/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/aktivita/
n12http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:GA13-26779S
rdf:type
n15:Projekt
rdfs:seeAlso
http://www.isvav.cz/projectDetail.do?rowId=GA13-26779S
dcterms:description
Navržený projekt se skládá ze dvou studií sledujících vývoj jazyka u českých dětí,zaměřených zejména na vztahy mezi různými komponentami jazykových schopností a mezi jazykovým vývojem a vývojem teorie mysli. První část projektu je sekvenční longitudinální studie 2- až 4-letých dětí, která bude sledovat vzájemné vztahy gramatických a slovníkových schopností a rané teorie mysli. Druhá část je průřezová a bude sledovat porozumění větám v mladším školním věku (5-9 let) a vztah mezi porozuměním aktuálnímu členění a vývojem teorie mysli u dětí. Výsledky studií budou publikovány v odborném tisku. Celý projekt přispěje k porozumění vztahů mezi vývojem různých aspektů jazykových a kognitivních schopností, zejména slovní zásoby, gramatiky a sociálního porozumění. Projekt také přinese užitečné deskriptivní a normativní údaje o spontánních jazykových projevech a porozumění jazyku u českých předškoláků a školních dětí. The proposed project includes two studies examining the development of language in Czech children, focusing on the relationships between different components of language skills and the between linguistic development and the development of theory of mind. The first component of the project is a sequential longitudinal study of 2- to 4-year-olds examining the mutual relationships of grammatical and lexical components of language skills, as well as the early theory-of-mind skills. The second component is a study of sentence comprehension during school age examining the comprehension of word order and its relationships with information structure and theory of mind in 5- through 9-year-olds. Results of the studies will be published in scientific journals. The project will contribute to our understanding of the mutual relationships between different aspects of linguistic and cognitive skills. Also, it will provide useful descriptive and normative knowledge about the spontaneous language and comprehension performance in Czech preschool children.
dcterms:title
The acquisition of Czech grammar: rules, context, and the theory of mind Osvojování české gramatiky: pravidla, kontext a teorie mysli
skos:notation
GA13-26779S
n4:aktivita
n19:GA
n4:celkovaStatniPodpora
n8:celkovaStatniPodpora
n4:celkoveNaklady
n8:celkoveNaklady
n4:datumDodatniDoRIV
2015-04-23+02:00
n4:druhSouteze
n9:VS
n4:duvernostUdaju
n18:S
n4:fazeProjektu
n17:100770797
n4:hlavniObor
n10:AN
n4:kategorie
n21:ZV
n4:klicovaSlova
language acquisition, theory of mind, grammar, language comprehension
n4:partnetrHlavni
n6:ico%3A68081740
n4:pocetKoordinujicichPrijemcu
0
n4:pocetPrijemcu
1
n4:pocetSpoluPrijemcu
0
n4:pocetVysledkuRIV
5
n4:pocetZverejnenychVysledkuVRIV
5
n4:posledniUvolneniVMinulemRoce
2014-03-31+02:00
n4:prideleniPodpory
n16:13-26779S
n4:sberDatUcastniciPoslednihoRoku
n12:2015
n4:sberDatUdajeProjZameru
n12:2015
n4:soutez
n7:SGA0201300005
n4:statusZobrazovaneFaze
n5:DRRVK
n4:typPojektu
n14:P
n4:ukonceniReseni
2015-12-31+01:00
n4:vedlejsiObor
n10:AI
n4:zahajeniReseni
2013-02-01+01:00
n4:zivotniCyklusProjektu
n11:ZBK
n4:klicoveSlovo
language acquisition theory of mind grammar