This HTML5 document contains 39 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/zivotniCyklusProjektu/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/typPojektu/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/druhSouteze/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/prideleniPodpory/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/kategorie/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/GA13-25625S/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/duvernostUdaju/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/fazeProjektu/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/obor/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/soutez/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/statusZobrazovaneFaze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/aktivita/
n4http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:GA13-25625S
rdf:type
n8:Projekt
rdfs:seeAlso
http://www.isvav.cz/projectDetail.do?rowId=GA13-25625S
dcterms:description
Phoneme awareness and letter knowledge are essential prerequisites for early literacy and their predictive role for beginning literacy is of no doubt in current literature. However the developmental relationship of these two skills is still under the discussion. We are proposing a study to test existing models of developmental relationship of these two skills. The study will also enable us to assess the impact of specific training in phoneme awareness and letter knowledge to the early literacy development in Czech preschool children. The methodology uses the approach of randomized trials to set up two experimental and one untreated group for 12 weeks training study including pre-test, direct post-test and delayed post-test (1month after the training). Methodology of the study is driven by latest experience in research to implement and run effective training in literacy. Project relates to our previous research supported by GAČR in 2008 in collaboration with Dr.Caravolas ( University of Wales, UK) and invites another excellent researcher to collaborate (prof. Hulme,UCL, London). Fonematické povědomí (FP) a znalost písmen (ZP) abecedy tvoří základní předpoklady pro rozvoj rané gramotnosti. Jejich prediktivní význam pro popis rozvoje počáteční gramotnost byl ve výzkumu již přesvědčivě doložen. I přesto ale vývojový vztah těchto dvou dovedností stále předmětem diskuse. Navrhujeme proto studii, která umožní testovat stávajících modely vývojového vztahu těchto dovedností.Studie také nám umožní posoudit efekty intenzivního tréninku fonematického povědomí a znalosti písmen na rozvoj časného čtení a psaní. Metodologie využívá postupů s náhodným dělením respondentů do 2 experimentálních a jedné kontrolní (untreated) skupiny k realizaci 12 týdnů trvající tréninkové studii (včetně pre-testu, post-testu odloženého post-testu). Metodologie projektu čerpá z nejnovějších zkušeností ve výzkumu efektivity tréninku FP a ZP pro rozvoj gramotnosti. Projekt navazuje na předchozí výzkum podpořený GAČR v roce 2008 realizovaný ve spolupráci s Dr. Caravolas (University of Wales, Velká Británie), a zve dalšího vynikajícího badatele ke spolupráci (prof. Charles Hulme, UCL, Londýn).
dcterms:title
Phoneme awareness and letter knowledge training -its developmental relationship and impact to early literacy Trénink fonematického povědomí a znalosti písmen- jejich vývojová souvislost a vliv na rozvoj počáteční gramotnosti
skos:notation
GA13-25625S
n3:aktivita
n15:GA
n3:celkovaStatniPodpora
n7:celkovaStatniPodpora
n3:celkoveNaklady
n7:celkoveNaklady
n3:datumDodatniDoRIV
2015-04-23+02:00
n3:druhSouteze
n13:VS
n3:duvernostUdaju
n18:S
n3:fazeProjektu
n20:100770751
n3:hlavniObor
n17:AN
n3:kategorie
n12:ZV
n3:klicovaSlova
phoneme awareness, letter knowledge, training of phoneme awareness and letter knowledge, randomized trials, early literacy
n3:oduvodneniPrubehuReseni
Odložená závěrečná zpráva Deferred Final Report
n3:partnetrHlavni
n16:orjk%3A11240
n3:pocetKoordinujicichPrijemcu
0
n3:pocetPrijemcu
1
n3:pocetSpoluPrijemcu
0
n3:pocetVysledkuRIV
0
n3:pocetZverejnenychVysledkuVRIV
0
n3:posledniUvolneniVMinulemRoce
2014-03-31+02:00
n3:prideleniPodpory
n9:13-25625S
n3:sberDatUcastniciPoslednihoRoku
n4:2015
n3:sberDatUdajeProjZameru
n4:2015
n3:soutez
n10:SGA0201300005
n3:statusZobrazovaneFaze
n11:DRP
n3:typPojektu
n21:P
n3:ukonceniReseni
2016-12-31+01:00
n3:zahajeniReseni
2013-02-01+01:00
n3:zivotniCyklusProjektu
n19:ZKP
n3:klicoveSlovo
letter knowledge training of phoneme awareness and letter knowledge phoneme awareness randomized trials