This HTML5 document contains 38 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/zivotniCyklusProjektu/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/typPojektu/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/druhSouteze/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n20http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/prideleniPodpory/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/kategorie/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/duvernostUdaju/
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/obor/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/fazeProjektu/
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/soutez/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/statusZobrazovaneFaze/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/GA13-24456S/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/
n18http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/aktivita/

Statements

Subject Item
n2:GA13-24456S
rdf:type
n16:Projekt
rdfs:seeAlso
http://www.isvav.cz/projectDetail.do?rowId=GA13-24456S
dcterms:description
Cílem projektu je v komplexní podobě popsat, jak je při výukové interakci vyjednávána, uplatňována a percipována moc mezi studenty učitelství a jejich žáky ve vyučování na 2. stupni české základní školy, kteří se spolu setkávají v průběhu dlouhodobé pedagogické praxe (tzn. v průběhu jednoho školního pololetí). Dílčí cíle projektu jsou následující: (1) etablovat koncept moci v českém odborném pedagogickém prostředí; (2) realizovat výzkumné šetření v tzv. smíšeném designu, jehož součástí bude: (a) kvalitativní výzkumné šetření blížící se na téma orientovanému etnografickému výzkumu, jehož cílem bude popsat tématikou moci rámovaná kulturní specifika školní třídy, v níž se setkávají studenti učitelství a jejich žáci; (b) kvantitativní výzkumné šetření realizované za účelem zjištění distribuování moci ve školní třídě ze strany studentů učitelství i žáků, jehož základem bude adaptace dotazníku percipované moci studentů učitelství a jejich žáků (vždy oběma stranami); (3) přispět k teorii smíšeného designu výzkumu. The aim of the project is to describe in detail how power is negotiated, used, and perceived by student teachers and their pupils on the level of lower secondary schools (ISCED 2A) whom the student teachers teach during their one semester long teaching practice. The project pursues the following partial aims: (1) to establish the concept of power in the Czech scientific educational discourse; (2) to carry out a research study using mixed methods that comprises (a) qualitative part in ethnographic research design that aims to describe power relationships between student teachers and pupils in the classroom; (b) quantitative part that aims to discover how power is perceived by student teachers and pupils which includes adaptation of a questionnaire on how student teachers and pupils perceive power; (3) to increase the current understanding of theory, possibilities, and limitations of mixed methods design.
dcterms:title
Moc ve školních třídách studentů učitelství Power in the classes taught by student teachers
skos:notation
GA13-24456S
n3:aktivita
n8:GA
n3:celkovaStatniPodpora
n12:celkovaStatniPodpora
n3:celkoveNaklady
n12:celkoveNaklady
n3:datumDodatniDoRIV
2015-04-23+02:00
n3:druhSouteze
n17:VS
n3:duvernostUdaju
n14:S
n3:fazeProjektu
n11:100770706
n3:hlavniObor
n13:AM
n3:kategorie
n7:ZV
n3:klicovaSlova
Power, power negotiation, power relationships, classroom, student teachers, mixed methods design
n3:partnetrHlavni
n9:orjk%3A14410
n3:pocetKoordinujicichPrijemcu
0
n3:pocetPrijemcu
1
n3:pocetSpoluPrijemcu
0
n3:pocetVysledkuRIV
24
n3:pocetZverejnenychVysledkuVRIV
24
n3:posledniUvolneniVMinulemRoce
2014-03-31+02:00
n3:prideleniPodpory
n20:13-24456S
n3:sberDatUcastniciPoslednihoRoku
n18:2015
n3:sberDatUdajeProjZameru
n18:2015
n3:soutez
n4:SGA0201300005
n3:statusZobrazovaneFaze
n6:DRRVK
n3:typPojektu
n21:P
n3:ukonceniReseni
2015-12-31+01:00
n3:zahajeniReseni
2013-02-01+01:00
n3:zivotniCyklusProjektu
n19:ZBK
n3:klicoveSlovo
student teachers power negotiation classroom Power power relationships