This HTML5 document contains 38 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/typPojektu/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/druhSouteze/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/zivotniCyklusProjektu/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/prideleniPodpory/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/kategorie/
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/GA13-20049S/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/duvernostUdaju/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/obor/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/fazeProjektu/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/soutez/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/statusZobrazovaneFaze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/
n20http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/aktivita/
n12http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:GA13-20049S
rdf:type
n3:Projekt
rdfs:seeAlso
http://www.isvav.cz/projectDetail.do?rowId=GA13-20049S
dcterms:description
The project is based on the assumption that tacit knowledge involves two basic components: cognitive (mental picture of activity) and non-cognitive (motivation to work). They derive from the student’s subjective theory of teaching and the student teacher acquires them during teaching practice by resolving practical situations. The process of acquiring tacit knowledge facilitates both student self-reflection and also the sharing of their experiences with experienced teachers. The project aims to find out: 1) how the basic elements of tacit knowledge work: cognitive (mental picture of activity) and non-cognitive (motivation to work); 2) how the process of acquiring tacit knowledge affects the student's subjective approach to teaching, the nature of pedagogical situations encountered by students during their teaching practice and cooperation (sharing) of students with a teacher trainer. The main expected outcome of the project will be a model of the acquisition of tacit knowledge by student teachers shaped during their teaching practice. Projekt vychází z předpokladu, že tacitní znalosti zahrnují dvě základní složky: kognitivní (mentální obraz činnosti) a non-kognitivní (motivaci k činnosti). Odvíjejí se ze studentovy subjektivní teorie výuky a student učitelství si je v průběhu pedagogické praxe osvojuje řešením praktických situací. Motivační účinek mají zejména neočekávané situace. Proces osvojování tacitních znalostí facilituje sebereflexe studentů a sdílení jejich zkušeností se zkušenostmi cvičného učitele. Podstatou projektu je zjistit: 1) jak fungují základní složky tacitních znalostí: kognitivní (mentální obraz činnosti) a non-kognitivní (motivace k činnosti); 2) jak proces osvojování tacitních znalostí ovlivňuje studentovo subjektivní pojetí výuky, povaha pedagogických situací, s nimiž se studenti v průběhu pedagogické praxe setkají a spolupráce (sdílení) studentů se cvičným učitelem. Hlavním předpokládaným výsledkem řešení projektu bude model osvojování tacitních znalostí studentů učitelství utvářených v průběhu jejich pedagogické praxe.
dcterms:title
Osvojování tacitních znalostí studenty učitelství v průběhu jejich pedagogické praxe Acquisition of tacit knowledge of student teachers during their teaching practice
skos:notation
GA13-20049S
n4:aktivita
n20:GA
n4:celkovaStatniPodpora
n7:celkovaStatniPodpora
n4:celkoveNaklady
n7:celkoveNaklady
n4:datumDodatniDoRIV
2015-04-23+02:00
n4:druhSouteze
n16:VS
n4:duvernostUdaju
n17:S
n4:fazeProjektu
n8:100770543
n4:hlavniObor
n21:AM
n4:kategorie
n18:ZV
n4:klicovaSlova
tacit knowledge, acquisition of tacit knowledge, a student’s subjective theories of teaching, student self-reflection, unexpected pedagogical situations, qualitative research
n4:partnetrHlavni
n15:orjk%3A14410
n4:pocetKoordinujicichPrijemcu
0
n4:pocetPrijemcu
1
n4:pocetSpoluPrijemcu
0
n4:pocetVysledkuRIV
9
n4:pocetZverejnenychVysledkuVRIV
9
n4:posledniUvolneniVMinulemRoce
2014-03-31+02:00
n4:prideleniPodpory
n19:13-20049S
n4:sberDatUcastniciPoslednihoRoku
n12:2015
n4:sberDatUdajeProjZameru
n12:2015
n4:soutez
n14:SGA0201300005
n4:statusZobrazovaneFaze
n6:DRRVB
n4:typPojektu
n11:P
n4:ukonceniReseni
2016-12-31+01:00
n4:zahajeniReseni
2013-02-01+01:00
n4:zivotniCyklusProjektu
n5:ZBB
n4:klicoveSlovo
unexpected pedagogical situations acquisition of tacit knowledge a student’s subjective theories of teaching student self-reflection tacit knowledge