This HTML5 document contains 39 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/typPojektu/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/druhSouteze/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/zivotniCyklusProjektu/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/hodnoceniProjektu/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/GA103%2F08%2F1278/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/prideleniPodpory/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/kategorie/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/duvernostUdaju/
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/obor/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/fazeProjektu/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/soutez/
n22http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/statusZobrazovaneFaze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/aktivita/
n11http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:GA103%2F08%2F1278
rdf:type
n13:Projekt
rdfs:seeAlso
http://www.isvav.cz/projectDetail.do?rowId=GA103/08/1278
dcterms:description
The objective of the proposed project is to gain new and to verify the existing general knowledge from the area of sustainable development in the bridge and road engineering. Sustainable engineering is understood as a complex approach to all the stages of the construction that takes into consideration the ecological, economic and socio-cultural aspects, such as safety and reliability, aesthetic criteria, functionality for the whole lifetime, impacts on the environment, costs of the construction, transport, maintenance but also demolition and land reclamation. From the ecological point of view there are three basic protection elements: protection of resources, ecosystems and human health. The project includes the assessment of the current situation, a model of social acceptability, optimising of the progress of construction and proposed measures that would bring an achievable harmony of the construction with the surrounding environment. The subsequent monitoring and assessment of the way Cílem navrhovaného projektu je získání nových a ověření stávajících obecných poznatků z oblasti udržitelné výstavby v mostním a silničním stavitelství. Udržitelná výstavba se chápe jako komplexní přístup ke všem etapám výstavby, který zohledňuje ekologické, ekonomické a sociálně-kulturní aspekty jako bezpečnost a spolehlivost, estetická kriteria, funkčnost po celou dobu životnosti, dopady na životní prostředí, náklady na výstavbu, dopravu, údržbu, ale i demolici a rekultivaci. Z ekologického hlediska má tři základní ochranné prvky: ochrana zdrojů, ekosystémů a lidského zdraví. Projekt zahrnuje vyhodnocení stávajícího stavu zasažené oblasti, model společenské přijatelnosti, optimalizaci průběhu výstavby a návrh opatření, která by přinesla dosažitelný soulad stavby s okolním prostředím v průběhu výstavby i po dokončení stavby. Následné sledování a vyhodnocování způsobu výstavby po uvedení stavby do užívání může ověřit účinnost provedených opatření a správnost obecných poznatků. Tento
dcterms:title
Aspekty životního prostředí a udržitelného rozvoje v mostním a silničním stavitelství Principles of sustainable development in bridge and road engineering
skos:notation
GA103/08/1278
n3:aktivita
n19:GA
n3:celkovaStatniPodpora
n4:celkovaStatniPodpora
n3:celkoveNaklady
n4:celkoveNaklady
n3:datumDodatniDoRIV
2015-02-09+01:00
n3:druhSouteze
n20:VS
n3:duvernostUdaju
n21:S
n3:fazeProjektu
n12:82298370
n3:hlavniObor
n14:JM
n3:hodnoceniProjektu
n10:U
n3:kategorie
n9:ZV
n3:klicovaSlova
Sustainable engineering; ecological; economic and socio-cultural sustainability
n3:partnetrHlavni
n8:ico%3A75095360
n3:pocetKoordinujicichPrijemcu
0
n3:pocetPrijemcu
1
n3:pocetSpoluPrijemcu
1
n3:pocetVysledkuRIV
12
n3:pocetZverejnenychVysledkuVRIV
12
n3:posledniUvolneniVMinulemRoce
2010-04-16+02:00
n3:prideleniPodpory
n17:103%2F08%2F1278
n3:sberDatUcastniciPoslednihoRoku
n11:2010
n3:sberDatUdajeProjZameru
n11:2011
n3:soutez
n18:SGA02008GA-ST
n3:statusZobrazovaneFaze
n22:DUU
n3:typPojektu
n16:P
n3:ukonceniReseni
2010-12-31+01:00
n3:vedlejsiObor
n14:EH
n3:zahajeniReseni
2008-01-01+01:00
n3:zhodnoceni+vysledku+projektu+dodavatelem
The increase in road traffic necessitates the construction of new high capacity roads. Construction of linear structures may have a negative influence in relation to the landscape in the form of its fragmentation, as well as in relation to the fauna, where consequences of the cut-off effects restricts movement of animals in the landscape, population fragmentation, damage to biological relationshi Nárůst automobilové dopravy si vynucuje výstavbu nových kapacitních komunikací. Výstavba liniových staveb může mít však negativní vliv ve vztahu ke krajině ve formě její fragmentace a rovněž i ve vztahu k fauně, kdy se důsledky dělícího účinku projeví zejména omezením pohybu zvěře v krajině, fragmentací populací, poškozením biologických relací, negativním dopadem na genetickou diverzitu
n3:zivotniCyklusProjektu
n7:ZBKU
n3:klicoveSlovo
Sustainable engineering ecological