This HTML5 document contains 40 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/zivotniCyklusProjektu/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/typPojektu/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/druhSouteze/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/hodnoceniProjektu/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/prideleniPodpory/
n22http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/kategorie/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/duvernostUdaju/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/obor/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/fazeProjektu/
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/soutez/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/statusZobrazovaneFaze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/GA103%2F07%2F0183/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/
n14http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/aktivita/

Statements

Subject Item
n2:GA103%2F07%2F0183
rdf:type
n22:Projekt
rdfs:seeAlso
http://www.isvav.cz/projectDetail.do?rowId=GA103/07/0183
dcterms:description
The fundamental of the project consists in the selection and optimization from time-frequency transforms from Cohen class for evaluation of measurement of research character on railway (tramline) structures. Designed methods and proceedings will be tested by analyses of dynamic consequences to selected structures of railway superstructure (from the point of view of safety of operation and spread of vibratos on critical parts - fastenings of rails, switches) in laboratory and in terrain. Very important task will be the selection, testing and eventually the proposal of pertinent core function for given analyses on railway structures. Core function herewith unambigitiously sets up properties of given transform and as well the suitability of useof given transform for factual application. It is therefore supposed, that selected core functions will be optimized for the use in given problematic. As far it will not be possible, to solution group will propose these functions newly with requested Podstata projektu spočívá ve výběru a optimalizaci časově frekvenčních transformací z Cohenovy třídy pro hodnocení měření výzkumného charakteru. Navržené metody a postupy budou testovány při analýze dynamických účinků na vybrané konstrukce železničního (tramvajového) svršku (na z hlediska bezpečnosti provozu a šíření vibrací kritických částech - upevněních kolejnic, výhybkách, mostech) v laboratoři i terénu. Velmi důležitým úkolem projektu bude výběr, testování, případně návrh vhodných jádrových funkcíčasově i frekvenčně invariantních transformací k analýze na železničních konstrukcích. Jádrové funkce přitom jednoznačně určují vlastnosti dané transformace a tím také vhodnost použití dané transformace pro konkrétní aplikaci. Předpokládá se tedy, že vybrané jádrové funkce budou optimalizovány pro využití v dané problematice. Pokud to nebude možné, řešitelský kolektiv navrhne tyto funkce nové s požadovanými vlastnostmi. Rozpracování a zobecnění teorie nelineárních časově frekvenčních transformací
dcterms:title
The investigation of dynamic effects due to the rail transport by the method of quadratic time and frequency invariant transformations Analýza dynamických účinků od kolejové dopravy metodou kvadratických časově a frekvenčně invariantních transformací
skos:notation
GA103/07/0183
n4:aktivita
n8:GA
n4:celkovaStatniPodpora
n17:celkovaStatniPodpora
n4:celkoveNaklady
n17:celkoveNaklady
n4:datumDodatniDoRIV
2015-01-22+01:00
n4:druhSouteze
n5:VS
n4:duvernostUdaju
n20:S
n4:fazeProjektu
n6:65672574
n4:hlavniObor
n10:JN
n4:hodnoceniProjektu
n12:U
n4:kategorie
n11:ZV
n4:klicovaSlova
Time-frequence transformations; analysis of dynamical effects; rail transport
n4:partnetrHlavni
n18:orjk%3A26110
n4:pocetKoordinujicichPrijemcu
0
n4:pocetPrijemcu
1
n4:pocetSpoluPrijemcu
0
n4:pocetVysledkuRIV
53
n4:pocetZverejnenychVysledkuVRIV
53
n4:posledniUvolneniVMinulemRoce
2009-04-22+02:00
n4:prideleniPodpory
n13:103%2F07%2F0183
n4:sberDatUcastniciPoslednihoRoku
n14:2009
n4:sberDatUdajeProjZameru
n14:2010
n4:soutez
n19:SGA02007GA-ST
n4:statusZobrazovaneFaze
n15:DUU
n4:typPojektu
n21:P
n4:ukonceniReseni
2009-12-31+01:00
n4:vedlejsiObor
n10:JM n10:JO
n4:zahajeniReseni
2007-01-01+01:00
n4:zhodnoceni+vysledku+projektu+dodavatelem
. Plánované cíle projektu byly splněny. Byly vytvořeny nové postupy pro dynamickou analýzu konstrukce železniční a tramvajové dopravní cesty. Hodnocení dynamických jevů je založeno na výběru a optimalizaci kvadratických časově a frekvenčně invariantních tra
n4:zivotniCyklusProjektu
n7:ZBKU
n4:klicoveSlovo
Time-frequence transformations analysis of dynamical effects