This HTML5 document contains 40 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/typPojektu/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/zivotniCyklusProjektu/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/druhSouteze/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/hodnoceniProjektu/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/prideleniPodpory/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/kategorie/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/duvernostUdaju/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n22http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/obor/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/fazeProjektu/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/GA103%2F06%2F0674/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/soutez/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/statusZobrazovaneFaze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/
n19http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/aktivita/

Statements

Subject Item
n2:GA103%2F06%2F0674
rdf:type
n18:Projekt
rdfs:seeAlso
http://www.isvav.cz/projectDetail.do?rowId=GA103/06/0674
dcterms:description
Současný trend ve vývoji mostů z předpjatého betonu klade důraz na kvalitu konstrukcí s ohledem na únosnost, použitelnost, trvanlivost, dlouhodobou spolehlivost a na bezporuchový provoz při přiměřené údržbě, při zachování nejvyšší míry hospodárnosti při výstavbě, provozu a údržbě. Aby návrh mostních konstrukcí těmto těchto požadavkům plně vyhověl, je nutno vytvářet a dále rozvíjet výpočtové modely a pokročilé metody analýzy a návrhu mostů, založené na nejnovějších poznatcích teorie stavebních konstrukcí, na vysoké úrovni procesu navrhování a na plném využití možností současné počítačové mechaniky a výpočetní techniky, což je právě záměrem navrhovaného projektu. Projekt poskytne přínosy jak pro oblast teorie stavebních konstrukcí, tak i pro stavební praxi v procesu navrhování, kdy aplikací odvozených výstupů projektu budou poskytnuty širokému rozsahu projektové praxe moderní nástroje pro návrh hospodárných, spolehlivých a bezpečných mostních konstrukcí, vylučující nejzávažnější příčiny The most important factor in the life design of prestressed concrete bridges, is serviceability, durability and appropriate reliability. Reliable prediction of realistic structural performance of bridges during their construction as well as during their service life is extremely important. Among the objectives of the project is to deepen the knowledge of the variations of rheological effects on the basis of experimental results, development of theoretic data for computational analyses of concrete structures respecting the effects that still have not been fully taken into account and for non-traditional arrangements and conditions by considering real constitutive relations (respecting strain softening, the principles of fracture mechanics, size effect etc.), all this in relation to the concrete mix composition, the impacts of the environment  and curing of concrete. The significance of the project for bridge design practice consists in the solutions and the developed analytical and design
dcterms:title
Rozvoj výpočtových modelů, metod analýzy a návrhu mostů z předpjatého betonu Development of mathematical models, methods of analysis and design of prestressed concrete bridges
skos:notation
GA103/06/0674
n3:aktivita
n5:GA
n3:celkovaStatniPodpora
n17:celkovaStatniPodpora
n3:celkoveNaklady
n17:celkoveNaklady
n3:datumDodatniDoRIV
2009-10-22+02:00
n3:druhSouteze
n7:VS
n3:duvernostUdaju
n10:S
n3:fazeProjektu
n11:68673921
n3:hlavniObor
n22:JM
n3:hodnoceniProjektu
n15:U
n3:kategorie
n13:ZV
n3:klicovaSlova
concrete; prestressing; bridge; load carrying capacity; serviceability
n3:partnetrHlavni
n12:orjk%3A21110
n3:pocetKoordinujicichPrijemcu
0
n3:pocetPrijemcu
1
n3:pocetSpoluPrijemcu
1
n3:pocetVysledkuRIV
24
n3:pocetZverejnenychVysledkuVRIV
24
n3:posledniUvolneniVMinulemRoce
2008-04-25+02:00
n3:prideleniPodpory
n14:103%2F06%2F0674
n3:sberDatUcastniciPoslednihoRoku
n19:2008
n3:sberDatUdajeProjZameru
n19:2009
n3:soutez
n6:SGA02006GA-ST
n3:statusZobrazovaneFaze
n16:DUU
n3:typPojektu
n8:P
n3:ukonceniReseni
2008-12-31+01:00
n3:zahajeniReseni
2006-01-01+01:00
n3:zhodnoceni+vysledku+projektu+dodavatelem
Současný trend ve vývoji mostů z předpjatého betonu klade důraz na kvalitu konstrukcí s ohledem na únosnost, použitelnost, trvanlivost, dlouhodobou spolehlivost a na bezporuchový provoz při přiměřené údržbě, při zachování nejvyšší míry hospodárnosti při The most important factor in the whole life design of reinforced and, in particular, prestressed concrete bridges, is serviceability, durability and appropriate reliability of such bridges. This is why a reliable prediction of realistic structural perfor
n3:zivotniCyklusProjektu
n21:ZBKU
n3:klicoveSlovo
load carrying capacity prestressing bridge concrete