This HTML5 document contains 26 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/zivotniCyklusProjektu/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/typPojektu/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/hodnoceniProjektu/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/duvernostUdaju/
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/obor/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/fazeProjektu/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/statusZobrazovaneFaze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/aktivita/
n12http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/GA101%2F98%2F0246/

Statements

Subject Item
n2:GA101%2F98%2F0246
rdf:type
n6:Projekt
rdfs:seeAlso
http://www.isvav.cz/projectDetail.do?rowId=GA101/98/0246
dcterms:description
Zvyšování jízdních rychlostí kolejové dopravy (až 300 km/h) je provázené prudce se zvyšujícími nároky na spolehlivost brzdění. Pouhé zvyšování výkonnosti adhezních brzdových soustav vede k řadě komplikací z nichž nejdůležitější jsou: - problematika vzájemné součinnosti více brzdových systémů na jednom vozidle, - zvýšené mechanické namáhání brzdové soustavy, - mezní adhezní poměry v kontaktu kola s kolejnicí, - vysoké tepelné zařízení částí třecích brzd s následkem vzniku tepelných trhlin, - zhoršendynamické chování soustavy vozidel. V projektu bude navržena metoda simulace brzdícího procesu založená na řešení podrobného matematického modelu s cílem sledování a optimalizace uvedených jevů. Bude dále navržen model optimální spolupráce více brzdovýchsoustav na vozidle. Součástí projektu je stavba experimentálního zařízení pro zjišťování skutečných charakteristik brzdění. Along with the raise of speed of railway traffic (up to 300 lan/h) the claims on the reliability of braking systems go up quickly. The increase of adhesion braking systems performance brings to pass numbers of phenomena, which are necessary to solve. Most important from the ones are these: - problems of the mutual co-operation of braking systems on the vehicle - increased mechanical stress of brake modules - limit adhesion conditions between wheel and rail - high heat loading of function brake modules and consequently creation of heat cracks - deterioration of dynamic behaviour of the vehicle system. The problem will be solved with help of the computers simulation of braking, including mathematical model, which researchs the observation and the optimum solution of phenomenons mentioned above. Furthermore the model of the optimum co-operation of brake systems on the vehicle will be project. Also the project includes the construction of testing equipment for discovering of real braking ahara
dcterms:title
Optimalizace a součinnost brzdových systémů kolejových vozidel Optimalization and cooperation of rail vehicle brake systems
skos:notation
GA101/98/0246
n3:aktivita
n7:GA
n3:celkovaStatniPodpora
n4:celkovaStatniPodpora
n3:celkoveNaklady
n4:celkoveNaklady
n3:duvernostUdaju
n16:S
n3:fazeProjektu
n8:600377
n3:hlavniObor
n11:JO
n3:hodnoceniProjektu
n18:U
n3:partnetrHlavni
n13:orjk%3A25510
n3:pocetKoordinujicichPrijemcu
0
n3:pocetPrijemcu
1
n3:pocetSpoluPrijemcu
0
n3:pocetVysledkuRIV
5
n3:pocetZverejnenychVysledkuVRIV
5
n3:sberDatUcastniciPoslednihoRoku
n12:2001
n3:sberDatUdajeProjZameru
n12:2001
n3:statusZobrazovaneFaze
n14:DUU
n3:typPojektu
n5:P
n3:zhodnoceni+vysledku+projektu+dodavatelem
Řešení projektu probíhalo ve třech hlavních směrech: teoretický výzkum adheze kola a kolejnice při brzdění a vlivu tepelných efektů vyúsťující ve vytvoření simulačních programů pro praktická řešení vývoje nových vozidel a rekonstrukce železničních nehod,
n3:zivotniCyklusProjektu
n15:ZBKU