This HTML5 document contains 46 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/zivotniCyklusProjektu/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/typPojektu/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/druhSouteze/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/FR-TI3%2F449/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/hodnoceniProjektu/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n22http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/prideleniPodpory/
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/kategorie/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/duvernostUdaju/
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/fazeProjektu/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/obor/
n21http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/soutez/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/statusZobrazovaneFaze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/aktivita/
n12http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:FR-TI3%2F449
rdf:type
n8:Projekt
rdfs:seeAlso
http://www.isvav.cz/projectDetail.do?rowId=FR-TI3/449
dcterms:description
The project is focused on research and development of a hybrid body of a railway vehicle. The body will have lower weight and manufacturing labour intensive than the existing one. Thus, it will save production and operating costs. As a demonstrator, a working sample of a hybrid body of a loaded subway vehicle will be designed, manufactured and tested. This body will be made of a higher strength steel and special composite sandwich panels. The proposal of the solution will be supported by finite element calculations, property research of the used materials, design details and finally static tests of the whole body according to the relevant standards will be made. Projekt je zaměřen na výzkum a vývoj hybridních skříní kolejových vozidel. Takové skříně budou mít nižší hmotnost a výrobní pracnost než stávající. Povedou tedy k úspoře výrobních i provozních nákladů. Jako demonstrátor bude navržen, vyroben a otestován funkční vzorek hybridní skříně vloženého vozu metra. Tato skříň bude vyrobena z oceli o vyšší pevnosti a speciálních kompozitních sendvičových panelů. Návrh řešení bude podporován výpočty metodou konečných prvků, výzkumem vlastností použitých materiálů a konstrukčních uzlů, na závěr budou provedeny statické zkoušky celé skříně dle závazných předpisů.
dcterms:title
Research and Development of Hybrid Body of Railway Vehicle Výzkum a vývoj hybridní skříně kolejového vozidla
skos:notation
FR-TI3/449
n3:aktivita
n13:FR
n3:celkovaStatniPodpora
n9:celkovaStatniPodpora
n3:celkoveNaklady
n9:celkoveNaklady
n3:datumDodatniDoRIV
2014-07-17+02:00
n3:druhSouteze
n7:VS
n3:duvernostUdaju
n5:S
n3:fazeProjektu
n17:100579682
n3:hlavniObor
n11:JO
n3:hodnoceniProjektu
n16:U
n3:kategorie
n15:VV
n3:klicovaSlova
railway vehicle; hybrid body; high-strength steel; composite sandwich; static strength; fatigue life; FEM calculation; experiment; costs; production man-hours
n3:partnetrHlavni
n19:orjk%3A23210
n3:pocetKoordinujicichPrijemcu
0
n3:pocetPrijemcu
1
n3:pocetSpoluPrijemcu
3
n3:pocetVysledkuRIV
4
n3:pocetZverejnenychVysledkuVRIV
4
n3:posledniUvolneniVMinulemRoce
2013-04-25+02:00
n3:prideleniPodpory
n22:FR-TI3%2F449
n3:sberDatUcastniciPoslednihoRoku
n12:2013
n3:sberDatUdajeProjZameru
n12:2014
n3:soutez
n21:SMPO2011%2F01
n3:statusZobrazovaneFaze
n14:DUU
n3:typPojektu
n20:P
n3:ukonceniReseni
2013-12-31+01:00
n3:vedlejsiObor
n11:JI
n3:zahajeniReseni
2011-04-01+02:00
n3:zhodnoceni+vysledku+projektu+dodavatelem
Hybrid rough body was developed (steel framework and composite panels of sidewalls and roof) with weight savings of 1000 kg. Body fulfil the requir. of ČSN EN 12663-1 partially and thus the contract can be observed despite the partial fulfilling of task. Byla vyvinuta hybridní hrubá stavba skříně (ocelová kostra a kompozitní panely bočnic a střechy) s úsporou hmotnosti 1000 kg. Skříň nesplňuje část požadavků ČSN EN 12663-1 a proto je možno konstatovat dodržení smlouvy a neúplné splnění zadání.
n3:zivotniCyklusProjektu
n10:ZBKU
n3:klicoveSlovo
static strength fatigue life hybrid body experiment composite sandwich costs FEM calculation high-strength steel railway vehicle