This HTML5 document contains 44 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/typPojektu/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/zivotniCyklusProjektu/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/druhSouteze/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/hodnoceniProjektu/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/prideleniPodpory/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/kategorie/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/FR-TI1%2F274/
n22http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/duvernostUdaju/
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/fazeProjektu/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/obor/
n20http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/soutez/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/statusZobrazovaneFaze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/aktivita/
n8http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:FR-TI1%2F274
rdf:type
n11:Projekt
rdfs:seeAlso
http://www.isvav.cz/projectDetail.do?rowId=FR-TI1/274
dcterms:description
*The aim of the project is R&D of a new technology for monitoring of airframe structure critical parts degradation due to material fatigue and corrosion development. Sensors permanently attached to critical airframe parts will be used. First, critical airframe parts, type of fatigue cracks and corrosion relevant for selected parts will be defined, and sensors and methods for their monitoring will be identified. In the second phase, fatigue and corrosion laboratory tests on test specimens will be executed. Objective of the tests is benchmark of used sensors, and signal database collection for following project tasks. The tasks will deal with development of a analytics for the monitored structure degradation prediction under given operational conditions. The system will allow integration into high level information and control system with connection to logistics and maintenance planning. Finally, the project results will be demonstrated on aircraft part in lab with regard to the project time available. *Předmětem projektu je VaV nové technologie pro monitorování degradace drakových částí letounu v důsledku únavy materiálu a rozvoje koroze pomocí senzorů permanentně instalovaných na kritických částech draku letounu. V první fázi projektu budou definovány kritické části letounu, případy únavových trhlin a koroze, které se u vybraných částí letounu vyskytují a bude proveden výběr vhodných typů senzorů a metod pro jejich monitorování. Ve druhé fázi budou provedeny únavové a korozní testy na testovacích vzorcích v laboratorních podmínkách. Jejich účelem je porovnání aplikovaných senzorů a vytvoření databáze signálů pro použití v následné fázi projektu řešící vývoj systému pro predikci degradace monitorované struktury pro dané provozní podmínky. Tento systém bude možné integrovat do vyššího informačního a řídícího systému s vazbou na logistiku a plánování údržby. V závěrečné fázi budou výsledky řešení demonstrovány v laboratorních podmínkách s ohledem časové možnosti tohoto projektu.
dcterms:title
*Zhodnocení SHM metod a jejich integrace do údržbového systému letadla *Evaluation of SHM methods and its integration into aircraft maintenance system
skos:notation
FR-TI1/274
n3:aktivita
n9:FR
n3:celkovaStatniPodpora
n17:celkovaStatniPodpora
n3:celkoveNaklady
n17:celkoveNaklady
n3:datumDodatniDoRIV
2014-07-14+02:00
n3:druhSouteze
n5:VS
n3:duvernostUdaju
n22:C
n3:fazeProjektu
n14:92848047
n3:hlavniObor
n10:JU
n3:hodnoceniProjektu
n16:U
n3:kategorie
n12:AP
n3:klicovaSlova
fatigue cracks; corrosion; sensor; SHM system; prognostics; maintenance; operatinal costs; operational safety
n3:partnetrHlavni
n15:ico%3A27617793
n3:pocetKoordinujicichPrijemcu
0
n3:pocetPrijemcu
1
n3:pocetSpoluPrijemcu
4
n3:pocetVysledkuRIV
32
n3:pocetZverejnenychVysledkuVRIV
32
n3:posledniUvolneniVMinulemRoce
2012-05-07+02:00
n3:prideleniPodpory
n4:FR-TI1%2F274
n3:sberDatUcastniciPoslednihoRoku
n8:2012
n3:sberDatUdajeProjZameru
n8:2013
n3:soutez
n20:SMPO2009%2F01
n3:statusZobrazovaneFaze
n19:DUU
n3:typPojektu
n6:P
n3:ukonceniReseni
2012-12-31+01:00
n3:vedlejsiObor
n10:JK
n3:zahajeniReseni
2009-07-20+02:00
n3:zhodnoceni+vysledku+projektu+dodavatelem
A new technology for monitoring and predicting the state of airframe structure using permanently installed sensors was investigated in the project. V projektu se podařilo vyzkoumat novou technologii pro monitorování a predikci stavu letecké konstrukce s využitím permanentně umístěných senzorů.
n3:zivotniCyklusProjektu
n21:ZBBKU
n3:klicoveSlovo
fatigue cracks operatinal costs corrosion sensor maintenance prognostics SHM system