This HTML5 document contains 39 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/zivotniCyklusProjektu/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/typPojektu/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/druhSouteze/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/hodnoceniProjektu/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/prideleniPodpory/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/kategorie/
n22http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/duvernostUdaju/
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/obor/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/fazeProjektu/
n20http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/soutez/
n21http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/FI-IM5%2F010/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/statusZobrazovaneFaze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/aktivita/
n8http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:FI-IM5%2F010
rdf:type
n17:Projekt
rdfs:seeAlso
http://www.isvav.cz/projectDetail.do?rowId=FI-IM5/010
dcterms:description
The Axle Counter is a railway signalling device detecting railway vehicles and evaluating railway sectors occupation. The device will determine for the speeds up to 300 km per hour. The Axle Counter will develop as a modular equipment. Nor the number of sensing point neither the number of railway sectors will limited. Track sectors can be connected in any way without the necessity of a HW doubling. The system architecture will be %222 from 2%22. The system will consist of an outdoor device (the sensing point) and an indoor evaluation unit. The sensing point will contain a wheel passage sensor, a mounting kit and a converter. The sensing point is connected in the evaluation unit by 4 wire cabling, which is used for a powering and a data transmission. The software will allow an opportunity to download and upload to a customer. The Axle Counter will comunicate with high level interlocking system through safety contacts or a secured data protocol. Počítač náprav je železniční zabezpečovací zařízení provádějící detekci kolejových vozidel a vyhodnocení volnosti či obsazení kolejových úseků. Zařízení bude určeno pro trati do 300 km/h. Koncepce počítače náprav bude modulární, počet snímacích bodů v kolejovém úseku ani počet kol. úseků nebude SW omezen. Úseky na sebe mohou libovolně vzájemně navazovat bez nutnosti HW zdvojování. Architektura systému bude 2 ze 2. Systém se bude skládat z externího zařízení (počítací bod) a interní vyhodnocovací jednotky. Počítací bod se bude obsahovat snímač průjezdu kola, upevňovací soupravu a převodník. Počítací bod je připojen k vyh. jednotce 4-vodičovým vedením, které slouží k napájení i k přenosu dat. SW zařízení umožní konfiguraci zařízení v servisním módu dle požadavku zákazníka. S nadřazeným zabezpečovacím zařízením počítač náprav bude komunikovat volitelně bezpečnými stavovými výstupy nebo zabezpečeným datovým protokolem.
dcterms:title
Vývoj nového řešení počítače náprav pro detekci kolejových vozidel pro rychlosti do 300 km/hod Development of New Solution of Axle Counter for Track Vehicles Detection up to 300 km/hod
skos:notation
FI-IM5/010
n3:aktivita
n19:FI
n3:celkovaStatniPodpora
n21:celkovaStatniPodpora
n3:celkoveNaklady
n21:celkoveNaklady
n3:datumDodatniDoRIV
2011-06-22+02:00
n3:druhSouteze
n4:VS
n3:duvernostUdaju
n22:S
n3:fazeProjektu
n11:82430571
n3:hlavniObor
n12:JB
n3:hodnoceniProjektu
n15:U
n3:kategorie
n16:VV
n3:klicovaSlova
axle counter; railway signalling and interlocking equipment; sensing point
n3:partnetrHlavni
n13:ico%3A25836510
n3:pocetKoordinujicichPrijemcu
0
n3:pocetPrijemcu
1
n3:pocetSpoluPrijemcu
1
n3:pocetVysledkuRIV
7
n3:pocetZverejnenychVysledkuVRIV
7
n3:posledniUvolneniVMinulemRoce
2010-06-11+02:00
n3:prideleniPodpory
n5:FI-IM5%2F010
n3:sberDatUcastniciPoslednihoRoku
n8:2010
n3:sberDatUdajeProjZameru
n8:2011
n3:soutez
n20:SMPO20082
n3:statusZobrazovaneFaze
n14:DUU
n3:typPojektu
n18:P
n3:ukonceniReseni
2010-12-31+01:00
n3:vedlejsiObor
n12:JO
n3:zahajeniReseni
2008-04-01+02:00
n3:zhodnoceni+vysledku+projektu+dodavatelem
Realizace funkčního vzorku počítače náprav pro detekci kolejových vozidel pro rychlosti do 300 Km/hod s plně digitálním kolejovým snímačům. Navržené zařízení bylo ověřeno v reálném provozu. The project was realization of the functional sample of axle counter for detection of rail vehicles up to the speed 300 Km/h with fully digital rail wheel sensor. This objective was executed and designed equipment was verified in real traffic.
n3:zivotniCyklusProjektu
n7:ZBKU
n3:klicoveSlovo
railway signalling and interlocking equipment axle counter