This HTML5 document contains 49 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/zivotniCyklusProjektu/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/druhSouteze/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/typPojektu/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/hodnoceniProjektu/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n22http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/prideleniPodpory/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/kategorie/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/duvernostUdaju/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/obor/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/fazeProjektu/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/statusZobrazovaneFaze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/7AMB12SK040/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/
n20http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/vyzva/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/aktivita/
n7http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:7AMB12SK040
rdf:type
n5:Projekt
rdfs:seeAlso
http://www.isvav.cz/projectDetail.do?rowId=7AMB12SK040
dcterms:description
Konrétním cílem je připravit společný mezinárodní projekt jako průnik národních projektů realizovaných v předmětné oblasti, jehož výstupem budou konrétní společné publikace monografického charakteru orientované na transfer psychodidaktických výstupů do - obecné a diferenciální didaktiky, - didaktiky primární školy, - oborových didaktik sekundárního vzdělávání, - didaktik nadaných žáků a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, - pro aktualizaci profesních kompetencí učitelů v procesu dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Ve vědeckých publikacích budou zařazené rovněž transdisciplinární výzkumné studie zaměřené na vysvětlení vlivu efektivního učení pro úspěšnost jedince ve školním prostřední a následně i v jeho profesní kariéře. Cílem je rovněž organizace mezinárodní vědeké konference, která bude zaměřena na prezentaci výsledků dosavadních výzkumů a zdůvodnění potřeby rozšíření výzkumů s psychodidaktickou tematikou v ČR a SR. Specific objective is to prepare a joint international project as a link of national projects created in the sublect area, where the output will be concrete joint mongraphic publications and college textbooks in national languages as well as in English language oriented at transfer of psychodidactic outputs into:general and differential didactics, didactics of primary and secundary education, further education oriented on fulfillment of professional standards of the independent teacher and actualization of his/ hers professional competences In the scientific publications will also be included transdisciplinal research studies with the effort to explain the comlex of determinants and impacts of effective learning on scholastic success and social inclusion later in real life. Another goal is to organize international scientific conference to present research status and to justify the needs for extention of the research of psychdidactic themes in the Slovak, Czech and wider international provenience.
dcterms:title
Psychodidaktické pojetí kurikulárního a mediačního kontextu edukace Psychodidaktical approach of curicular and mediational context in education
skos:notation
7AMB12SK040
n3:aktivita
n8:7A
n3:celkovaStatniPodpora
n4:celkovaStatniPodpora
n3:celkoveNaklady
n4:celkoveNaklady
n3:datumDodatniDoRIV
2014-06-30+02:00
n3:druhSouteze
n21:RP
n3:duvernostUdaju
n9:S
n3:fazeProjektu
n16:100624033
n3:hlavniObor
n19:AM
n3:hodnoceniProjektu
n13:U
n3:kategorie
n12:ZV
n3:klicovaSlova
psychodidactics; cognition; metacognition; learning; teaching; teaching methods; mediation; cognition development; meaningful learning; teaching style; mental scheme; curriculum; curriculum structure
n3:partnetrHlavni
n22:orjk%3A13430
n3:pocetKoordinujicichPrijemcu
0
n3:pocetPrijemcu
1
n3:pocetSpoluPrijemcu
0
n3:pocetVysledkuRIV
9
n3:pocetZverejnenychVysledkuVRIV
9
n3:posledniUvolneniVMinulemRoce
2013-02-25+01:00
n3:prideleniPodpory
n15:MSMT-2955%2F2012-36
n3:sberDatUcastniciPoslednihoRoku
n7:2013
n3:sberDatUdajeProjZameru
n7:2014
n3:statusZobrazovaneFaze
n14:DUU
n3:typPojektu
n11:P
n3:ukonceniReseni
2013-12-31+01:00
n3:vedlejsiObor
n19:AN
n3:zahajeniReseni
2012-01-01+01:00
n3:zhodnoceni+vysledku+projektu+dodavatelem
This project is being realized in the framework of the MOBILITY Activity that aims primarily on establishing and strenghtening ties with foreign research institutions. The control of particular outputs is not implemented by the evalution committee, but the correctness of allocated finances and the adequacy of their use are checked. Projekt je realizován v rámci Aktivity MOBILITY, jejímž hlavním cílem je navázání a prohlubování kontaktů se zahraničními výzkumnými institucemi. Neprobíhá tedy kontrola dílčích výstupů projektu prostřednictvím hodnotící komise, avšak je kontrolována správnost čerpání přidělených financí a přiměřenost jejich využití.
n3:zivotniCyklusProjektu
n18:ZKU
n3:vyzva
n20:FP6-2002-Mobility-12
n3:klicoveSlovo
psychodidactics learning meaningful learning mediation cognition teaching style curriculum metacognition cognition development teaching methods mental scheme teaching