This HTML5 document contains 42 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/zivotniCyklusProjektu/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/druhSouteze/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/typPojektu/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/hodnoceniProjektu/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n22http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/prideleniPodpory/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/kategorie/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/duvernostUdaju/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/obor/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/fazeProjektu/
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/soutez/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/statusZobrazovaneFaze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/2A-1TP1%2F016/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/
n20http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/aktivita/
n17http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:2A-1TP1%2F016
rdf:type
n14:Projekt
rdfs:seeAlso
http://www.isvav.cz/projectDetail.do?rowId=2A-1TP1/016
dcterms:description
*Presently are alaimed new rail traffic technologies that need safe detection of security information in heavily disturbed background which is product of modern tractions of railway vehicles and unrecoverable assymetry of track circuits. That are technologies: Track circuits with the digital track receiver with high resistance to danger currents. Compensator of the danger currents on railway tracks; Automatic train protector with the supplemented number of information; It concerns different function entities, their sommon feature is the necessity of the safe detection of important safety information in extreme operating condtitions. Unification of the HW and SW base is solution of a very difficult problem of the device location according to 0 and 0 on railway tracks. HW and SW device according to 0 will be unified with devices according to 0 and 0. *V současné době se uplatňují nové železniční technologie, které vyžadují bezpečnou detekci bezpečtnostně relevantních informací informací se silně rušeným pozadím, které je produktem moderních trakčních pohonů drážních vozidel a neodstranitelnou asymetrií kolejových obvodů. Jedná se t.č. o tyto technologie: Kolejové obvody s digitálním zpracováním kolejových signálů s vysokou odolností proti ohrožujícím proudům. Kompenzátor/detektor ohrožujících proudů na drážních vozidlech; Liniový vlakový zabezpečovač s rozšířeným počtem přenášených bezpečných informací; jedná se rozdílné funkční celky, jejichž spoelčným rysem je nutnost bezpečné detekce relevantních informací v mimořádně těžkých provozních podmínkách. Sjednocením HW a SW vybavení se řeší velice obtížný problém umístění zařízení podle 0 a 0 na drážních vozidlech. HW a SW zařízení podle 0 bude sjednoceno zařízeními podle 0 a 0.
dcterms:title
*Rozbor komplexního systémového řešení hardwarové a softwarové základny železničních zařízení bezpečně detekujících silně rušené systémy. *Analysis of complex systém solution of HW and SW base of rail protecting device securely detecting high signal interference
skos:notation
2A-1TP1/016
n3:aktivita
n20:2A
n3:celkovaStatniPodpora
n4:celkovaStatniPodpora
n3:celkoveNaklady
n4:celkoveNaklady
n3:datumDodatniDoRIV
2011-06-22+02:00
n3:druhSouteze
n13:VS
n3:duvernostUdaju
n16:C
n3:fazeProjektu
n9:82548860
n3:hlavniObor
n21:JO
n3:hodnoceniProjektu
n18:U
n3:kategorie
n19:AP
n3:klicovaSlova
Safety assessment; detector of the danger currents (DDC); track circuit with the digital track receiver; compensator of the dangercurrents (CDC); Automatic train protector (ATP); Automatic train protector with the supplemented number of information; eur…
n3:partnetrHlavni
n22:ico%3A48029483
n3:pocetKoordinujicichPrijemcu
0
n3:pocetPrijemcu
1
n3:pocetSpoluPrijemcu
0
n3:pocetVysledkuRIV
4
n3:pocetZverejnenychVysledkuVRIV
4
n3:posledniUvolneniVMinulemRoce
2010-04-12+02:00
n3:prideleniPodpory
n11:2A-1TP1%2F016
n3:sberDatUcastniciPoslednihoRoku
n17:2010
n3:sberDatUdajeProjZameru
n17:2011
n3:soutez
n5:SMPO200600001
n3:statusZobrazovaneFaze
n12:DUU
n3:typPojektu
n6:P
n3:ukonceniReseni
2010-12-31+01:00
n3:zahajeniReseni
2006-11-01+01:00
n3:zhodnoceni+vysledku+projektu+dodavatelem
Výsledky ve tvorbě technických specifikací a norem, dále zvýšení odolnosti kolejových obvodů proti rušivým vlivům lokomotiv, realizace prototypů programovatelného kodéru a ve studiu možnosti vzniku whiskerů na elektronických modulech. There are results in preparation of technical specification and standards,in increase of track circuit immunity against disturbances of rolling stock,in prototypes realisation of programmable coder and in study of whiskers formation at electronic modules
n3:zivotniCyklusProjektu
n10:ZBBBKU
n3:klicoveSlovo
Safety assessment compensator of the dangercurrents (CDC) Automatic train protector with the supplemented number of information track circuit with the digital track receiver detector of the danger currents (DDC) Automatic train protector (ATP)