This HTML5 document contains 60 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/zivotniCyklusProjektu/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/typPojektu/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/druhSouteze/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/hodnoceniProjektu/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/1M0568/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/prideleniPodpory/
n22http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/kategorie/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/duvernostUdaju/
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/fazeProjektu/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/obor/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/soutez/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/statusZobrazovaneFaze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/aktivita/
n4http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:1M0568
rdf:type
n22:Projekt
rdfs:seeAlso
http://www.isvav.cz/projectDetail.do?rowId=1M0568
dcterms:description
Holistický přístup k novým koncepcím a optimalizaci budoucích automobilních pohonů a účinných, ekonomických, k prostředí šetrných, bezpečných, dynamických a pohodlných vozidel na základě vyhodnocení virtuální reality a experimentů. Spalovací motory: novékoncepce řízeného spalování a využití tepla, zlepšení emisí, řízené tvoření směsi a přeplňování, přechodové režimy. Konfigurační návrh založený na výzkumu termodynamiky a mechaniky motorů, převodovek, elektrických přenosů,hybridních konceptů, aktivního vypružení a integrovaném řízení vozidla. Výzkum simulačních a optimalizačních metod. Integrované řízení motor/pohon a pohon/vozidlo užívající prediktivní a adaptivní nelineární systémy o hierarchickéstruktuře. Lineární elektrické pohony pro vratný pohyb. Výzkum experimentálních metod, softwaru, zkušebních zařízení. Kalibrace simulace. Realizace v průmyslu. Rozvoj mezinárodní spolupráce. Holistic approach to new concepts and optimization of future automotive powertrains and efficient, environment-friendly, safe, comfortable and dynamic vehicles using evaluation of a virtual concept and experiments. Internal combustion engines: new combusemission improvement, downsizing, controlable mixture formation, turbocharging with boost control and transient response. Configuration design based on research results in engine thermodynamics and mechanics, gearboxes, gears, electric drives, hybridconcepts, active suspension and integrated vehicle control. Research of simulation and optimization methods. Integrated engine /powertrain and powertrain/vehicle controls using non-linear predictive and adaptive systems. Electric linear drivesfor reciprocators. Research of automotive and testing hardware, software, experiment and testing methods. Calibration of simulation algorithms. Realization in automotive practice. Development of international co-operation
dcterms:title
Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II Josef Božek Research Center of Engine and Automotive Technology II
skos:notation
1M0568
n3:aktivita
n10:1M
n3:celkovaStatniPodpora
n19:celkovaStatniPodpora
n3:celkoveNaklady
n19:celkoveNaklady
n3:datumDodatniDoRIV
2012-07-03+02:00
n3:druhSouteze
n9:VS
n3:duvernostUdaju
n14:S
n3:fazeProjektu
n20:91900756
n3:hlavniObor
n7:JT
n3:hodnoceniProjektu
n21:V
n3:kategorie
n18:AP
n3:klicovaSlova
CAD,CAE,CFD,MBS,FEM,emissions,well-to-wheels,sustainable mobility,safety,transient response, downsizing,fatigue,electric transmission,automatic shifting,integrated control,powertrain,simulation,PIV,IPI,holistic approach,linear electric drives,CAN,OBD
n3:partnetrHlavni
n15:orjk%3A21220
n3:pocetKoordinujicichPrijemcu
0
n3:pocetPrijemcu
1
n3:pocetSpoluPrijemcu
5
n3:pocetVysledkuRIV
933
n3:pocetZverejnenychVysledkuVRIV
933
n3:posledniUvolneniVMinulemRoce
2011-02-03+01:00
n3:prideleniPodpory
n6:14%2F2010-31
n3:sberDatUcastniciPoslednihoRoku
n4:2011
n3:sberDatUdajeProjZameru
n4:2012
n3:soutez
n8:SMSM2005001M1
n3:statusZobrazovaneFaze
n17:DUU
n3:typPojektu
n12:P
n3:ukonceniReseni
2011-12-31+01:00
n3:vedlejsiObor
n7:JA n7:JO
n3:zahajeniReseni
2005-01-01+01:00
n3:zhodnoceni+vysledku+projektu+dodavatelem
Cílem bylo přispět k úspornosti a ekologičnosti vozidel. Přitom se nesmí snížit konkurenceschopnost ani pasivní a aktivní bezpečnost včetně pohodlí. Výsledkem je kombinace základních konceptů pohonných jednotek s vysokou koncentrací výkonu přeplňováním, schopných spalovat syntetická paliva a pracovat v hybridní kombinaci s elektrickým přenosem a dělením výkonu, s mechatronickým řízením. Energy-saving and environment-friendly vehicles were addressed. Downsizing must limit neither competitiveness nor passive and active safety and comfortability. The project delivered basic concepts of downsized boosted powertrains capable of using synthetic fuels and being incorporated into hybrid electric power-split transmissions. The key issue was mechatronic control, as well.
n3:zivotniCyklusProjektu
n11:ZBBBKBKU
n3:klicoveSlovo
IPI MBS PIV linear electric drives well-to-wheels transient response CAN emissions holistic approach simulation powertrain sustainable mobility FEM downsizing fatigue integrated control CAD CAE automatic shifting electric transmission safety CFD