This HTML5 document contains 26 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/kategorie/
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/soutez/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/aktivita/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/obor/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/druh-souteze/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/faze/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/projekt/TA0/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/typ/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/poskytovatel/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/smlouva/

Statements

Subject Item
n2:TA01031840
rdf:type
n4:Projekt
dcterms:description
The primary aim of the research project is development of numerical methods for safer and more economical design of geotechnical structures, with the emphasis on the tunnels of traffic infrastructure. New consitutive model based on the theory of hypoplasticity will be developed during the research project. The model will be evaluated by means of comparison of its predictions with the results of monitoring of tunnel structures. The new model will be implemented into finite element codes and it will be distributed in the form of open-source software. The model will then be introduced into the geotechnical practice. Cílem projektu je vývoj numerických metod pro bezpečnější a ekonomičtější návrh geotechnických konstrukcí se zaměřením na tunelové stavby dopravní infrastruktury. V rámci projektu bude vyvinut nový konstituční model založený na bázi teorie hypoplasticity, model bude vyhodnocen porovnáním předpovědí s výsledky monitoringu již existujících tunelových staveb. Model bude implementován do programů metody konečných prvků ve formě volně šiřitelného software a bude uveden do projekční praxe.
dcterms:title
Vývoj a aplikace numerických metod pro zvýšení bezpečnosti tunelových dopravních staveb Development and application of numerical methods for increasing safety of the tunnel construction and operation.
n4:cislo-smlouvy
n13:20110255
n4:dalsi-vedlejsi-obor
n6:JO
n4:druh-souteze
n9:VS
n4:faze
n10:54233831
n4:hlavni-obor
n6:JM
n4:vedlejsi-obor
n6:DB
n4:id-aktivity
n7:TA
n4:id-souteze
n5:STA02011TA01
n4:kategorie
n8:2
n4:klicova-slova
tunnel; safety; constitutive model; anisotropy
n4:konec-reseni
2013-12-31+01:00
n4:pocet-koordinujicich-prijemcu
0
n4:poskytovatel
n12:TA0
n4:start-reseni
2011-01-01+01:00
n4:statni-podpora
4623
n4:typProjektu
n11:P
n4:uznane-naklady
5853
n4:pocet-prijemcu
1
n4:pocet-spoluprijemcu
1
n4:pocet-vysledku
7
n4:pocet-vysledku-zverejnovanych
7