This HTML5 document contains 23 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/soutez/
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/kategorie/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/aktivita/
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/obor/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/druh-souteze/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/projekt/MSM/OE44/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/faze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/typ/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/poskytovatel/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#

Statements

Subject Item
n2:2
rdf:type
n3:Projekt
dcterms:description
Využitím nových moderních závěsů pro železniční vozidla lze dosáhnout efektivnější přepravy nákladů a osob. Při výrobě železničních podvozků ze sklolaminátových kompozitních materiálů lze využít některé příznivé charakteristické vlastnosti sklolaminátů jako je velká přetvárná deformace a vnitřní tlumení, nízká měrná hmotnost a dobré únavové vlastnosti a v neposlední řadě bezpečný způsob porušování. Řešení je navrženo ve více krocích umožňujících výrobu a zkoušení částí. Prvním úkolem bude bude výměna současných ocelových listových pružin v jedno a víceosých nákladních vagonech sklolaminátovými pružinami. Druhou etapou bude návrh a zkoušky sklolaminátového podvozku vhodného pro vysokorychlostní nákladní vagony s možností přizpůsobení sekundárního závěsu pro osobní vagony. A more effective personal or freight transport can be achieved by the use of new, advanced suspensions of railways vehicles. Several favourable characteristic properties of glass reinforced polymers (GRP) as large compiance and internal damping, low specific weight, as well as fail-safe damage mode can be used for manufacturing of railway suspensions. The proposed solution contains several steps enabling the manufacture of components and their testing. The first task will be to replace present-day steel leaf springs in mono- and more axles freight bogies by GRP springs. Design and tests of a GRP bogie for high-speed freight wagons suitable for an adaptation for personal coaches will be the second stage.
dcterms:title
Moderní železniční závěsy s využitím laminátových plastů Advanced rail suspensions using fibre reinforced plastics
n3:dalsi-vedlejsi-obor
n9:JL
n3:druh-souteze
n6:VS
n3:faze
n7:21255066
n3:hlavni-obor
n9:JO
n3:vedlejsi-obor
n9:JI
n3:id-aktivity
n5:OE
n3:id-souteze
n12:
n3:kategorie
n4:21
n3:klicova-slova
Railways, Wagon, Suspension, Spring, Composite Material, Fatigue, Durability
n3:pocet-koordinujicich-prijemcu
0
n3:poskytovatel
n10:MSM
n3:statni-podpora
5986
n3:typProjektu
n11:P
n3:uznane-naklady
14095
n3:pocet-prijemcu
1
n3:pocet-spoluprijemcu
0
n3:pocet-vysledku
6
n3:pocet-vysledku-zverejnovanych
6