This HTML5 document contains 24 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/soutez/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/kategorie/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/projekt/MSM/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/aktivita/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/obor/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/smlouva/5265/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/druh-souteze/
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/faze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/typ/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/poskytovatel/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#

Statements

Subject Item
n2:MEB020904
rdf:type
n4:Projekt
dcterms:description
The main objective is theoretical and empirical development of the existing knowledge from the Theory of didactical situations (TDS) and from didactical engineering, namely in the direction of acculturation of students’ solving of word problems. In particular, it concerns understanding of conditions of knowledge expansion and its improvement in the period of compulsory school attendance. The project focuses on the didactical aspects of the studied processes. Hlavním cílem je další teoretické i empirické rozvíjení dosavadních poznatků Teorie didaktických situací (TDS) a didaktického projektování, a to ve směru akulturace řešení slovních úloh žáky. Zejména se jedná o porozumění podmínkám šíření poznatků a vědomostí a jeho zlepšení v období povinné školní docházky. Projekt se týká didaktické stránky zkoumaných procesů.
dcterms:title
The Contribution of Students’ Culture When Solving Word Problems and of Didactical Situations in Mathematics Education Přínos kultury žáků při řešení slovních úloh a didaktických situací k matematickému vzdělávání.
n4:cislo-smlouvy
n9:2010-32
n4:druh-souteze
n13:VS
n4:faze
n5:53141853
n4:hlavni-obor
n10:AM
n4:id-aktivity
n12:ME
n4:id-souteze
n11:SMSM2008ME3
n4:kategorie
n7:1
n4:klicova-slova
Mathematics education; Problem solving; Didactical situations
n4:konec-reseni
2010-12-31+01:00
n4:pocet-koordinujicich-prijemcu
0
n4:poskytovatel
n6:MSM
n4:start-reseni
2009-01-01+01:00
n4:statni-podpora
106
n4:typProjektu
n8:P
n4:uznane-naklady
106
n4:pocet-prijemcu
1
n4:pocet-spoluprijemcu
0
n4:pocet-vysledku
0
n4:pocet-vysledku-zverejnovanych
0