This HTML5 document contains 26 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/soutez/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/kategorie/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/projekt/MSM/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/aktivita/
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/obor/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/druh-souteze/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/smlouva/14/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/faze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/typ/
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/poskytovatel/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#

Statements

Subject Item
n2:1M0568
rdf:type
n3:Projekt
dcterms:description
Holistický přístup k novým koncepcím a optimalizaci budoucích automobilních pohonů a účinných, ekonomických, k prostředí šetrných, bezpečných, dynamických a pohodlných vozidel na základě vyhodnocení virtuální reality a experimentů. Spalovací motory: novékoncepce řízeného spalování a využití tepla, zlepšení emisí, řízené tvoření směsi a přeplňování, přechodové režimy. Konfigurační návrh založený na výzkumu termodynamiky a mechaniky motorů, převodovek, elektrických přenosů,hybridních konceptů, aktivního vypružení a integrovaném řízení vozidla. Výzkum simulačních a optimalizačních metod. Integrované řízení motor/pohon a pohon/vozidlo užívající prediktivní a adaptivní nelineární systémy o hierarchickéstruktuře. Lineární elektrické pohony pro vratný pohyb. Výzkum experimentálních metod, softwaru, zkušebních zařízení. Kalibrace simulace. Realizace v průmyslu. Rozvoj mezinárodní spolupráce. Holistic approach to new concepts and optimization of future automotive powertrains and efficient, environment-friendly, safe, comfortable and dynamic vehicles using evaluation of a virtual concept and experiments. Internal combustion engines: new combusemission improvement, downsizing, controlable mixture formation, turbocharging with boost control and transient response. Configuration design based on research results in engine thermodynamics and mechanics, gearboxes, gears, electric drives, hybridconcepts, active suspension and integrated vehicle control. Research of simulation and optimization methods. Integrated engine /powertrain and powertrain/vehicle controls using non-linear predictive and adaptive systems. Electric linear drivesfor reciprocators. Research of automotive and testing hardware, software, experiment and testing methods. Calibration of simulation algorithms. Realization in automotive practice. Development of international co-operation
dcterms:title
Josef Božek Research Center of Engine and Automotive Technology II Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II
n3:cislo-smlouvy
n12:2010-31
n3:dalsi-vedlejsi-obor
n7:JA
n3:druh-souteze
n6:VS
n3:faze
n8:54145405
n3:hlavni-obor
n7:JT
n3:vedlejsi-obor
n7:JO
n3:id-aktivity
n13:1M
n3:id-souteze
n11:SMSM2005001M1
n3:kategorie
n9:2
n3:klicova-slova
CAD,CAE,CFD,MBS,FEM,emissions,well-to-wheels,sustainable mobility,safety,transient response, downsizing,fatigue,electric transmission,automatic shifting,integrated control,powertrain,simulation,PIV,IPI,holistic approach,linear electric drives,CAN,OBD
n3:konec-reseni
2011-12-31+01:00
n3:pocet-koordinujicich-prijemcu
0
n3:poskytovatel
n5:MSM
n3:start-reseni
2005-01-01+01:00
n3:statni-podpora
263367
n3:typProjektu
n10:P
n3:uznane-naklady
309850
n3:pocet-prijemcu
1
n3:pocet-spoluprijemcu
5
n3:pocet-vysledku
907
n3:pocet-vysledku-zverejnovanych
907