This HTML5 document contains 26 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/kategorie/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/projekt/MPO/FR-TI4/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/aktivita/
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/obor/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/druh-souteze/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/smlouva/FR-TI4/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/soutez/SMPO2012/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/faze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/typ/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/poskytovatel/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/business-entity/

Statements

Subject Item
n2:114
rdf:type
n3:Projekt
dcterms:description
"*Společnost Autometal, spol. s r.o. zaujímá významné místo na trhu v oboru vývoje a výroby výfukových systémů. Nejpozději do roku 2011 budou muset všechny členské země EU přijmout přísnější emisní limity Euro 5 / Euro 6, které řada současných výfukových systémů nesplňuje. Cílem předkládaného projektu je vyvinout technologicky nový systém SCR (Selective Catalytic Reduction) soustavy s přímým vstřikováním močoviny bez přídavného vzduchu. Tento nový SCR systém doplní stávající výfukový systém pro dieselové motory vyvinutý již dříve společností Autometal a vznikne tak nový unikátní výfukový systém. Nový výfukový systém bude zajišťovat komplexní filtrování všech 4 emisních složek výfukových plynů pro dieselové motory (NOx, CO, HC, PM), tzv. komplexní 4-cestný ""one-block"" systém. Nový systém bude splňovat jak náročné emisní limity EU, tak emisní limity Tier 4 pro USA. Zároveň výsledný prototyp bude dosahovat vyšší účinnosti filtrace oxidů dusíku, delší životnosti a podstatné materiálové úspory při výrobě." *Autometal, spol. s r.o. company takes up significant place in the market of development and production of exhaust systems. All member countries of EU will have to adopt stricter emission limits Euro 5 / Euro 6, latest deadline is year 2011. Present car exhaust systems don't meet new requirements. The main goal is to develop technologically new SCR (Selective Catalytic Reduction) system with direct injection of urea without additional air. This new SCR system will complete the existing exhaust system for diesel engines, developed by Autometal company and a unique exhaust system will be created. New exhaust system will provide complex filtration of all 4 emission components for diesel engines (NOx, CO, HC, PM), so called complex 4-way emission reduction one-block system. New system will meet the demanding emission limits of EU and Tier 4 for USA. Final prototype will perform more efficient filtration of nitrogen oxides, longer life cycle and substantial material savings during production.
dcterms:title
*SCR (Selective Catalytic Reduction) systém s přímým vstřikováním močoviny bez přídavného vzduchu *SCR (Selective Catalytic Reduction) system with direct injection of urea without additional air
n3:cislo-smlouvy
n9:114
n3:druh-souteze
n13:VS
n3:faze
n10:54508190
n3:hlavni-obor
n11:JT
n3:vedlejsi-obor
n11:JB
n3:hlavni-ucastnik
n5:ico-62969030
n3:id-aktivity
n12:FR
n3:id-souteze
n7:01
n3:kategorie
n4:3
n3:klicova-slova
exhaust system; filtr; diesel engine; 4-way emission reduction one-block system; emission; emission limit; selective catalytic reduction; urea; prototype; car; Euro 5; Euro 6; Tier 4; direct injection; non-air system
n3:konec-reseni
2015-12-31+01:00
n3:pocet-koordinujicich-prijemcu
0
n3:poskytovatel
n6:MPO
n3:start-reseni
2012-01-01+01:00
n3:statni-podpora
21442
n3:typProjektu
n14:P
n3:uznane-naklady
35920
n3:pocet-prijemcu
1
n3:pocet-spoluprijemcu
2
n3:pocet-vysledku
0
n3:pocet-vysledku-zverejnovanych
0