This HTML5 document contains 26 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/kategorie/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/aktivita/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/obor/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/druh-souteze/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/soutez/SMPO2010/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/faze/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/projekt/MPO/FR-TI2/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/typ/
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/poskytovatel/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/smlouva/FR-TI2/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/business-entity/

Statements

Subject Item
n2:313
rdf:type
n4:Projekt
dcterms:description
*The development of turbo-shaft engine with output shaft power 180 kW for powerplant of light helicopters with one or two engines with maximal take-off weight 1500kg.The turboshaft engine TS100 is derived from developing turboprop engin TP100 and share the same core-engine derived from jet engine TJ100.The flow parts optimalization to achieve a low specific fuel consumption. A new gearbox design with output shaft speed 6000rpm and mass optimalization. *Vývoj funkčního vzoru turbohřídelového motoru TS100 s výkonem 180 kW pro pohon jedno a dvoumotorových lehkých vrtulníků o vzletové hmotnosti do 1500kg.Turbohřídelový motor TS100 je odvozen z vyvíjeného turbovrtulového motoru TP100 a využívá společné jádro motoru odvozené ze sériového proudového motoru TJ100.Optimalizace průtočných částí s cílem snížení spotřeby paliva. Návrh nového reduktoru s výstupními otáčkami 6000min-1 a optimalizace jeho hmotnosti.
dcterms:title
*Vývoj turbohřídelového motoru určeného pro lehké vrtulníky a bezpilotní prostředky *The development of turbo-shaft engine designated for light helicopters and unmaned aircrafts
n4:cislo-smlouvy
n13:313
n4:druh-souteze
n8:VS
n4:faze
n14:54497622
n4:hlavni-obor
n6:JT
n4:vedlejsi-obor
n6:JU
n4:hlavni-ucastnik
n12:ico-00176109
n4:id-aktivity
n9:FR
n4:id-souteze
n10:01
n4:kategorie
n7:2
n4:klicova-slova
engine; turbine; compressor; gearbox; development; control; testing; optimalization
n4:konec-reseni
2013-12-31+01:00
n4:pocet-koordinujicich-prijemcu
0
n4:poskytovatel
n5:MPO
n4:start-reseni
2010-01-01+01:00
n4:statni-podpora
20263
n4:typProjektu
n11:P
n4:uznane-naklady
39153
n4:pocet-prijemcu
1
n4:pocet-spoluprijemcu
2
n4:pocet-vysledku
2
n4:pocet-vysledku-zverejnovanych
2