This HTML5 document contains 21 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/soutez/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/kategorie/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/aktivita/
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/obor/
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/druh-souteze/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/faze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/typ/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/poskytovatel/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/business-entity/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/projekt/MDS/

Statements

Subject Item
n2:CA101120602
rdf:type
n3:Projekt
dcterms:description
Present road network in the Czech Republic has exactly defined shape from the point of view of traffic level, but its capacities, as mathematics-physical characteristics at numerously large cross sections and cross-roads are in conflict with everyday activities of the Czech population or foreigners. Intensities, as a mathematics-statistical characteristics of activities results of large sets of drivers are the similitude of capacities, they constantly increase (statistically at sets of personal vehicles) and the phenomenon of mutual confrontation of both characteristics (congestion) is still more frequent. In intravilan there is even interception of traffic column in a number of places. Some critical places of communication network have an obvious impact on driver decisions when choosing their route. The results of resolutions have to be distinguished for intravilan and extravilan. Současná síť pozemních komunikací ČR z hlediska dopravní úrovně má sice geodeticky přesně definovanou podobu, ale její kapacity, jako matematickofyzikální charakteristiky na spočetně velké množině profilů a křižovatek, jsou konfrontovány s každodenními aktivitami obyvatel ČR či cizinců. Intenzity, jako matematickostatistické charakteristiky důsledků aktivit spočetně velkých souborů řidičů, jsou protějškem kapacit, neustále rostou (statisticky významně na souborech osobních automobilů) a jev vzájemné konfrontace obou charakteristik (kongesce) je stále častější. V intravilánu na řadě míst již dochází i k zastavení dopravního proudu. Na rozhodování řidičů při volbě dopravní trasy mají zřetelný vliv kritická místa komunikační sítě. Proto rozhodovací postupy správců komunikační sítě k účinným regulačním opatřením je nutno podložit vlivem sítě na posuzovaný úsek. Výsledky řešení musí být rozlišeny pro intravilán a extravilán.
dcterms:title
Methodology of road capacity investigation, congestions occuring on them and proposals for their elimination Metodologie zjišťování kapacity pozemních komunikací, kongescí na nich se vyskytujících, návrhy na jejich odstranění
n3:druh-souteze
n4:
n3:faze
n10:19897868
n3:hlavni-obor
n13:JO
n3:hlavni-ucastnik
n5:ico-47307218
n3:id-aktivity
n8:CA
n3:id-souteze
n9:
n3:kategorie
n6:0
n3:pocet-koordinujicich-prijemcu
0
n3:poskytovatel
n11:MDS
n3:statni-podpora
2661
n3:typProjektu
n12:P
n3:uznane-naklady
2661
n3:pocet-prijemcu
1
n3:pocet-spoluprijemcu
0
n3:pocet-vysledku
1
n3:pocet-vysledku-zverejnovanych
1