This HTML5 document contains 23 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/kategorie/
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/soutez/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/aktivita/
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/obor/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/druh-souteze/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/projekt/MD0/1F45D/013/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/faze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/typ/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/poskytovatel/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#

Statements

Subject Item
n2:120
rdf:type
n3:Projekt
dcterms:description
Projekt reaguje na potřebu minimalizovat nutnost údržby a oprav dálničních mostů, které kromě finančních ztrát vždy nepříjemně omezují dálniční provoz. Je zaměřen především na konstrukce betonové a předpjaté; v jeho rámci budou zkoumány vybrané dálničnímosty z hlediska zatížení a namáhání, degradace materiálů a funkčnosti důležitých detailů (odvodnění, závěry), a hodnoceny z hlediska dlouhodobé funkčnosti. Projekt vyústí v doporučení pro projektování nových dálničních mostů a pro rekonstrukce staršíchtak, aby včasným a komplexním respektováním všech rizik byla podstatnou měrou prodloužena životnost těchto staveb. The research project meets the requirement of minimizing the necessity of maintenance and repairs of highway bridges, which always causes the economic losses and unpleasant restrictions of traffic on highways. The project is focused to concrete and prestressed structures; it includes the selection of several highway bridges, which will be investigated with respect to their loading, stresses, material degradation and function of important details (draining, closure), and assessed as to their long term operation capacity. The project will result in recommendations for the design of new highway bridges and for the reconstruction of the old ones, in order to assure their longer life-time by respectiong most of the sensitive points and the risk in general.
dcterms:title
"""Vývoj metod navrhování nových dálničních mostů a ověření kriterií užitných vlastností a životností existujících mostů s ohledem na stochastický charakter materiálů, zatížení a odezvy.""" Development of methods of the design of new highway bridges and verification of operation properties and life-time of the existing ones, with respect to the stochastic character of material, loading and response parameters.
n3:dalsi-vedlejsi-obor
n5:JL
n3:druh-souteze
n12:VS
n3:faze
n11:22173555
n3:hlavni-obor
n5:JO
n3:vedlejsi-obor
n5:JN
n3:id-aktivity
n9:1F
n3:id-souteze
n4:SMD0200401
n3:kategorie
n6:1
n3:klicova-slova
Betonové dálniční mosty, projektování mostů, životnost mostů, závady na mostech, provozní spolehlivost mostů.
n3:pocet-koordinujicich-prijemcu
0
n3:poskytovatel
n10:MD0
n3:statni-podpora
3838
n3:typProjektu
n7:P
n3:uznane-naklady
4088
n3:pocet-prijemcu
1
n3:pocet-spoluprijemcu
1
n3:pocet-vysledku
8
n3:pocet-vysledku-zverejnovanych
8