This HTML5 document contains 22 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/soutez/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/kategorie/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/aktivita/
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/obor/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/druh-souteze/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/faze/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/projekt/GA0/GA406/99/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/typ/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/poskytovatel/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#

Statements

Subject Item
n2:1696
rdf:type
n3:Projekt
dcterms:description
The didactics of mathematics realises the need to find ways of changing the present school, supporting creative teaching and inhibiting the long-standing instructive teaching. In connection with the previous research, the project will focus on: (1) regularities which control mathematical cognition (models of the mathematical part of a cognitive net, learning styles, concept creation processes, problem solving, mainly the phase of grasping a problem situation, the process of structuring, mental representation of concepts and processes, investigative teaching), (2) the possibilities of implementing research results into practice (direct work and co-operation in the research with practising teachers and the study of future teachers education), (3methodology of both the theory and its implementation (developing research methods of atomic analysis, simulation, genetic parallel, etc.). The above methods and usual methods of didactic research and longitudinal experimental teaching at the primary sch Didaktika matematiky si s rostoucí intenzitou uvědomuje naléhavost potřeby najít způsoby,jak vnitřně měnit školu,zvyšovat podíl tvořivého vyučování a utlumovat přetrvávající instruktivní vyučování.V návaznosti na předchozí výzkum bude studium zaměřeno na: (1) zákonitosti,které řídí matematické poznávání člověka (modelování matematické části kognitivní sítě ;styly učení;pojmotvorný proces;řešení problémů,zejména fáze uchopování problémové situace;proces strukturace;mentální reprezentace pojmů a procesů;podnětné vyučování), (2) možnosti implementace výsledků výzkumu do praxe (přímá práce a spolupráce na výzkumu s učiteli i studium přípravy budoucích učitelů), (3) metodologii jak teorie,tak její implementace (rozvíjení výzkumných metod atomární analýzy,simulace,genetické paralely apod.).Při výzkumu budou použity právě zmíněné metody a metody běžné v didaktickém výzkumu,i longitudinální experimentální vyučování na základní škole. Na výzkumech se bude spolupracovat i s dalšími domácími a zahranič
dcterms:title
The parallels of gaining knowledge and educational processes in mathematics Paralela poznávacích a vzdělávacích procesů v matematice
n3:druh-souteze
n12:VS
n3:faze
n8:20218843
n3:hlavni-obor
n4:AN
n3:vedlejsi-obor
n4:AM
n3:id-aktivity
n5:GA
n3:id-souteze
n9:
n3:kategorie
n6:0
n3:klicova-slova
Neuvedeno.
n3:pocet-koordinujicich-prijemcu
0
n3:poskytovatel
n11:GA0
n3:statni-podpora
1977
n3:typProjektu
n10:P
n3:uznane-naklady
5576
n3:pocet-prijemcu
1
n3:pocet-spoluprijemcu
2
n3:pocet-vysledku
74
n3:pocet-vysledku-zverejnovanych
74