This HTML5 document contains 24 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/soutez/
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/kategorie/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/aktivita/
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/obor/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/druh-souteze/
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/faze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/typ/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/smlouva/406/07/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/projekt/GA0/GA406/07/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/poskytovatel/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#

Statements

Subject Item
n2:0845
rdf:type
n3:Projekt
dcterms:description
Projekt je zaměřen na ředitele českých základních škol - klíčové aktéry řízení relativně autonomních škol. O této vnitřně heterogenní skupině sice existují dílčí poznatky, ale systematičtěji zatím zkoumána v českém prostředí nebyla. V projektu půjde nejdříve o to zjistit, jak se existující koncepty a teoretické poznatky o řízení škol a vedení promítají do očekávání na roli ředitele školy, jak se ředitelé s těmito očekáváními vyrovnávají, a jak se tyto skutečnosti promítají do vzdělávací a školské politiky. Poté budou autoři zkoumat dosavadní vývoj životní a profesní dráhy ředitelů škol a to, jak ředitelé škol plánují svou životní a profesní dráhu. Hlavními výzkumnými metodami bude analyticko-srovnávací metoda, výzkum životního příběhu a hloubkováinterview. Tyto metody budou doplňovány dílčími technikami. Respondenty budou ředitelé základních škol v ČR, v optimálním případě půjde po celou dobu trvání projektu o tytéž ředitele. Projekt by měl přinést ucelený soubor zásadních poznatků o ředitelích The project focuses on head teachers at Czech primary schools as key actors of management in relatively autonomous schools. This internally heterogeneous group has not, despite some partial findings, been yet studied systematically in this country. We will first find how existing concepts and theoretical findings about school leadership and management are reflected in expectations placed on head teachers, how head teachers cope with the expectations and how such facts are reflected in educational and school policies. Then the development of personal and professional paths of head teachers will be studied as to how such paths are planned. The main research methods will include the analytical-comparative method, research of life story and in-depth interviews. These methods will be supplemented by other techniques. The respondents will be Czech primary school head teachers, ideally the same set for the duration of the project. The result should be a unified body of fundamental data about head
dcterms:title
Czech School Head Teachers and their Personal and Professional Path Development Ředitelé českých škol a jejich životní a profesní dráha
n3:cislo-smlouvy
n13:0845
n3:druh-souteze
n9:VS
n3:faze
n5:36701002
n3:hlavni-obor
n10:AM
n3:id-aktivity
n6:GA
n3:id-souteze
n8:SGA02007GA-ST
n3:kategorie
n4:1
n3:klicova-slova
school head teachers; management and leadership; personal and professional path development
n3:konec-reseni
2009-12-31+01:00
n3:pocet-koordinujicich-prijemcu
0
n3:poskytovatel
n11:GA0
n3:start-reseni
2007-01-01+01:00
n3:statni-podpora
1734
n3:typProjektu
n12:P
n3:uznane-naklady
1734
n3:pocet-prijemcu
1
n3:pocet-spoluprijemcu
0
n3:pocet-vysledku
35
n3:pocet-vysledku-zverejnovanych
35