This HTML5 document contains 21 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/kategorie/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/soutez/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/projekt/GA0/GA406/02/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/aktivita/
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/obor/
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/druh-souteze/
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/faze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/typ/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/poskytovatel/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#

Statements

Subject Item
n2:1165
rdf:type
n3:Projekt
dcterms:description
"Vizuální vnímání, zpracování vizuální informace a následná tvorba adekvátních představ u žáků je podstatnou složkou přírodovědného vzdělávání. Grafická prezentace představuje v době nástupu informačních a komunikačních technologií do vzdělávání na všech stupních školských systémů podstatnou součást výukových materiálů. Výzkumný projekt si klade za cíl analyzovat způsoby zpracování nonverbálních (grafických, obrazových) informací při učení se přírodovědnému učivu. Dílčí cíle projektu se zaměřují jednak na popis funkce obrazového materiálu v učebních ""textech"" se zaměřením na jejich elektronickou formu, tj. na výukové možnosti počítačové grafiky, animací a simulací přírodovědných jevů a jejich principů, a jednak na popis a interpretaci modelů zpracovánívizuální informace u učících se s důrazem na efektivní využívání obrazové složky didaktických textů. Výsledky by měly přispět k optimalizaci tvorby a zvyšování pedagogické efektivity elektronických výukových textů na bázi multimédií, výukových CD-Romů a" Visual perception, processing of visual information and subsequent making of adequate conception of pupils appears to be a substantial part of the knowledge in natural sciences. Graphic presentation is very important part of education materials at the time of coming information and communication technology to education in all parts of school systems. The research project claims to analyse various ways of processing non verbal (graphic, image) information by pupils and students during their education of natural science subject matter. Partial aims of the project focus on the role of graphic material and information in teaching texts and among them the main concern is devoted to electronic form of presentation i.e. the role of computer graphics, animation and simulation of the phenomena of natural science and their principles and to the description, interpretation and application of models of elaborating graphical information by pupils and students and last but not least to making efficient use
dcterms:title
Učení z grafického zobrazení v přírodovědném vzdělávání Learning from Graphical Presentation in Science Education
n3:druh-souteze
n4:VS
n3:faze
n5:21082653
n3:hlavni-obor
n8:AM
n3:id-aktivity
n9:GA
n3:id-souteze
n12:SGA02002GA-ST
n3:kategorie
n10:1
n3:klicova-slova
Neuvedeno.
n3:pocet-koordinujicich-prijemcu
0
n3:poskytovatel
n11:GA0
n3:statni-podpora
559
n3:typProjektu
n7:P
n3:uznane-naklady
746
n3:pocet-prijemcu
1
n3:pocet-spoluprijemcu
0
n3:pocet-vysledku
30
n3:pocet-vysledku-zverejnovanych
30