This HTML5 document contains 23 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/soutez/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/kategorie/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/projekt/GA0/GA406/02/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/aktivita/
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/obor/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/druh-souteze/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/faze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/typ/
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/poskytovatel/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#

Statements

Subject Item
n2:1113
rdf:type
n3:Projekt
dcterms:description
The project is a contribution to improve the standard of Czech research in the field of pedagogical science. We would like to achieve this by implementation of so-called evaluative and methodological researches. We will study (besides of particular fields of educational reality) also the theoretical and practical characteristics of the used research methods. The evaluative educational research will concentrate on evaluation of important aspects of educational and school reality, as for example: evaluation of educative and educational activities outcomes of schools and teachers, evaluation of teaching processes, evaluation of educational programmes, etc. In the methodological research extra attention will be paid to characteristics of the measuring process (metha-measurements). We will particularly study the problems of validity of the used methods, their reliability, accuracy, limits and possible qualifications of interpretation of the results we will obtain, etc. Obtainment of Projekt chce přispět ke zvýšení úrovně českého výzkumu v oblasti pedagogických věd realizací tzv. evaluačních a metodologických výzkumů. V těchto výzkumech budou předmětem zájmu (kromě jednotlivých stránek edukační reality) také teoretické a praktické vlastnosti používaných výzkumných metod. Evaluační výzkumy se budou zaměřovat na hodnocení důležitých stránek edukační a školní reality (např. hodnocení vzdělávacích a výchovných výsledků škol a učitelů, hodnocení vzdělávacích procesů, hodnocení vzdělávacích potřeb, hodnocení vzdělávacích programů atd.). V metodologickém bádání bude věnována pozornost vlastnostem procesu měření (metaměření). Zkoumány budou zejména problémy validity používaných metod, jejich reliabilita (spolehlivost, přesnost), meze, možnosti a podmínky interpretace získávaných výsledků atd. Získání důvěryhodných, spolehlivých a přesných informací o stavu edukační reality bude důležitým příspěvkem k rozvoji české pedagogické vědy.
dcterms:title
Evaluační pedagogické výzkumy a jejich metody Evaluative Educational Researches and their Methods
n3:dalsi-vedlejsi-obor
n7:AN
n3:druh-souteze
n12:VS
n3:faze
n9:21082639
n3:hlavni-obor
n7:AM
n3:vedlejsi-obor
n7:BB
n3:id-aktivity
n10:GA
n3:id-souteze
n5:SGA02002GA-ST
n3:kategorie
n11:1
n3:klicova-slova
Neuvedeno.
n3:pocet-koordinujicich-prijemcu
0
n3:poskytovatel
n4:GA0
n3:statni-podpora
1266
n3:typProjektu
n8:P
n3:uznane-naklady
2601
n3:pocet-prijemcu
1
n3:pocet-spoluprijemcu
0
n3:pocet-vysledku
33
n3:pocet-vysledku-zverejnovanych
33