This HTML5 document contains 23 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/kategorie/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/soutez/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/aktivita/
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/obor/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/druh-souteze/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/faze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/typ/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/projekt/GA0/GA406/00/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/poskytovatel/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#

Statements

Subject Item
n2:0470
rdf:type
n3:Projekt
dcterms:description
Projekt tvoří třetí část longitudinálního výzkumu, který sleduje děti několika tříd po dobu povinné školní docházky. Pokrývá období od poloviny 6. do poloviny 9. třídy. Metodologicky využívá kvalitativní analýzy chování aktérů školního života a konfrontuje ji s vybranými údaji ze standardních pedagogicko-psychologických diagnostických a evaluačních postupů. Zabývá se komplexním vlivem pobytu ve škole na psychický vývoj. Bere přitom v úvahu jak explicitní (obsah a formy výuky) tak skryté požadavky školního učení (hidden curriculum). V kognitivní oblasti analyzuje důsledky a mechanismy vlivu jednotlivých základních školních předmětů. Čtenářství, skripturalita, počítání i specifické požadavky dalších předmětů se sledují především jako kulturní výzva, mající základní význam pro evokaci a strukturaci procesů kognitivního vývoje. Zásadním způsobem ovlivňuje pobyt ve škole také sociálně-afektivní oblast života dítěte a vývoj jeho identity. Formy interakcí jak s učiteli, reprezentujícími The presented project is the third stage of our longitudinal research started in 1994. Selected classes of children are followed throughout nine years of their obligatory schooling. The proposed project is to cover the period starting in the middle of thsixth grade and ending in the middle of the ninth grade. The implemented methodology sustains in qualitative analysis of school actors behaviour confronted with selected data from standard educational and psychological procedures of diagnosis and evaluation. The subject of concern is the complex influence of schooling on mental development. At the same time, both explicit as implicit requirements of school learning are considered (the contents and forms of instruction as well as the hidden curriculum). Within the cognitive domain the effects and mechanisms of influence of particular basic school subjects are analysed. Reading, writing, counting, and specific requirements of other school subjects are understood first of all as a cultural
dcterms:title
Žák v měnících se podmínkách současné školy Pupil in the changing conditions of contemporary school
n3:dalsi-vedlejsi-obor
n4:AC
n3:druh-souteze
n10:VS
n3:faze
n8:20436707
n3:hlavni-obor
n4:AN
n3:vedlejsi-obor
n4:AM
n3:id-aktivity
n12:GA
n3:id-souteze
n6:SGA02002GA-ST
n3:kategorie
n11:0
n3:klicova-slova
Neuvedeno.
n3:pocet-koordinujicich-prijemcu
0
n3:poskytovatel
n7:GA0
n3:statni-podpora
2977
n3:typProjektu
n9:P
n3:uznane-naklady
2977
n3:pocet-prijemcu
1
n3:pocet-spoluprijemcu
0
n3:pocet-vysledku
31
n3:pocet-vysledku-zverejnovanych
31