This HTML5 document contains 24 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/soutez/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/kategorie/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/aktivita/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/obor/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/druh-souteze/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/smlouva/402/07/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/faze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/typ/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/projekt/GA0/GA402/07/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/poskytovatel/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#

Statements

Subject Item
n2:1486
rdf:type
n4:Projekt
dcterms:description
The degree of satisfaction of citizens with public services is a significant indicator of public services quality. Surveys of citizens´satisfaction therefore represent an important technique for obtaining the feedback from the public for public sector organizations and the starting point for goal-directed improvement of services. Measurements of satisfaction of citizens may bring the information enabling selection of the effective steps leading to the real improvement only if the measuring tools are based on knowledge of the key dimensions of service quality reflecting expectations of users in relation to the services in question. Unlike the foreign countries where a number of researches focused on identification of dimensions of the public service quality were already carried out, no researches of this kind have been realized in the Czech Republic yet. Purpose of the research project is therefore as follows: map the current knowledge concerning measurement of citizens´ satisfaction with the public Míra spokojenosti občanů s veřejnými službami je důležitým indikátorem kvality veřejných služeb. Průzkumy spokojenosti občanů proto pro organizace veřejného sektoru představují významný nástroj získávání zpětné vazby ze strany veřejnosti a východisko procílené zlepšování služeb. Aby měření spokojenosti občanů přinášelo informace umožňující volbu účinných opatření vedoucích ke skutečnému zlepšení, je třeba, aby měřící nástroje byly založeny na znalosti klíčových dimenzí kvality služeb, reflektujících očekávání občanů/uživatelů ve vztahu k daným službám. Na rozdíl od zahraničí, kde bylo provedeno již množství výzkumů zaměřených na identifikaci dimenzí kvality veřejných služeb, v České republice takové výzkumy dosud prováděny nebyly. Účelem výzkumného projektu je proto: zmapovat dosavadní vědecké poznatky týkající se možných postupů měření spokojenosti občanů s veřejnými službami, ve dvou vybraných oblastech veřejných služeb identifikovat klíčové dimenze kvality a na základě těchto poznatků připravit
dcterms:title
Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru Measurement of Citizens' Satisfaction with Public Sector Services as Integral Part of Quality Management in Public Sector Organizations
n4:cislo-smlouvy
n8:1486
n4:druh-souteze
n13:VS
n4:faze
n6:36699106
n4:hlavni-obor
n11:AH
n4:id-aktivity
n9:GA
n4:id-souteze
n10:SGA02007GA-ST
n4:kategorie
n7:1
n4:klicova-slova
citizens' satisfaction; citizens' satisfaction measurement; public services; public sector
n4:konec-reseni
2009-12-31+01:00
n4:pocet-koordinujicich-prijemcu
0
n4:poskytovatel
n12:GA0
n4:start-reseni
2007-01-01+01:00
n4:statni-podpora
894
n4:typProjektu
n5:P
n4:uznane-naklady
894
n4:pocet-prijemcu
1
n4:pocet-spoluprijemcu
1
n4:pocet-vysledku
32
n4:pocet-vysledku-zverejnovanych
32